Vedr. tran...

• Claus Bjørn Jeppesen
  • Claus Bjørn Jeppesen's profilbillede
  • Moderator
  • Moderator
Mere
14 år 8 måneder siden #1046858 af Claus Bjørn Jeppesen
Besvaret af Claus Bjørn Jeppesen på emne Vedr. tran...
Hej Claus
Der findes også andre muligheder som du kan finde her airmartechnology.com/airmar2005/ex20/RMP...rillDown.asp?Type=FF
Jeg har selv en B744, boret igennem bunden, midtskibs og så en hæk transducer ( p66) med en omskifter boks imellem på mit Lowrance HDS og jeg kan ikke se den store forskel på dybder 10-30 meter. Fordelen med gennemføring er at jeg altid kan se bundforhold uanset hvor stærkt jeg sejler i forhold til en hæk monteret som godt kan miste bunden.
B744 virker super til pirkefiskeri da jeg hele tiden har styr på hvor fiskene er i forhold til båden, hæktranducer satte jeg på senere da jeg mistede kontakten med mine downriggerkugler når de hang for langt efter båden.
Du kan vælge en in-hull transduser hvis du er ked af et hul igennem skroget eller montere tranduser ligesom Mikael fra Team Klap gællerene i klap-gaellerne-i.blogspot.com/
Du kan se omskifter m.m. på min blog bjornvik580.blogspot.com/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046855 af
Besvaret af på emne Vedr. tran...
tak for svarene Brian og Einar. Det var super med det sidste link. Men Brian det er godt nok en smal kegle ved 200 khz. kører du primært med 200 eller 50 khz ved bulefiskeri? lidt ærgerligt at det er thru hull løsningen, der er tilsyneladende spiller bedst, da den er sværere at montere ... jeg må i tænkebox.. hvor har I købt jeres?

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046846 af
Hej Claus

Jer er yderst tilfreds med skiftet fra en standard 50/200 transducer til en Airmar B258 thru-hull airmartechnology.com/uploads/brochures/B258.pdf
den syntes jeg er en heftig sag med hele 1000 RMS. Den har en smallere kegle vinkel end de flest andre. Men jeg er som oftest mest interesseret i at vide hvad der lige under båden og ikke ude ved siden af båden (havfiskeri). Hvis jeg skal søge efter feks. et vrag så bruger jeg bare min gamle transducer med bredere keglevinkel og slår så over på B258 når jeg har fundet det ønskede.
Men 7-9-13. siden jeg gik over til B258 har jeg ikke siden mistet bunden under nogen omstændigheder og jeg er rimelig sikker på at, ingen fisk er undgået min opmærksomhed. At fiskene så til tider flyder op ved siden af båden med bugen i vejret fordi de er blevet "stegt" af B258èren. Det betragter jeg bare som en kærkommen ekstra fangst, he he

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046840 af
Byttet fra standard transducer på Lowrance LCX112/25 til Airmar B744V Thru-hull. Det er en ny verden! Kan nå spotte enkeltfisk nær bunnen når jeg seiler 25kn. For å få samme kvalitet med orginalsvinger kan jeg kun seile 5kn. Har også hatt problemer med de orginale 50/200Hz ducere til Lowrance. Har måttet bytte 2stk etter vinterlagring på 3 år.

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046835 af
Opgradering af transducer/lowrance. fortsat. tak for svarene. Jeg har en standard hæktransducer med 50/200 khz samt fart og temp i seperat enhed. jeg synes ikke at bund og fisk tegnes helt så tydeligt, selvom det vist sender med 4000W. Har rykket på transducervinkel og indstillet sensitivity på det anbefalede, så den skulle være ok. Men hvis I andre har oplevet at effekt og billede forbedres markant, vil jeg overveje at opgradere transduceren til en anden hækmonteret model eller fastmonteret invendig. Men hvor stor forskel oplever I der har opgraderet jeres transducere, sparker det virkelig r.. eller?

Mere
14 år 8 måneder siden #1046810 af Peter Mikkelsen
Besvaret af Peter Mikkelsen på emne Vedr. tran...
Hej Claus
Jeg kan godt lide Airmar P66, fordi transducer, speed og temp. er samlet i et kabel, så man ikke skal rode med flere ledninger end nødvendigt, og så syntes jeg kvaliteten er iorden, og prisen ok.
Mvh. Peter

Tid til at oprette siden: 0.234 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer