-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
hej. da mi...
hej. da mi...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1045360
af
hej torben ville lige høre om du plejer at bruge noget forstærkning rundt i kanten hvor trykknapperne skal sidde..evt nået kantbånd eller noget andet...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1045339
af
Hej Thomas!
jeg vil råde dig til ikke at spare på duen, køb en med plastic coating på den invendige side ( den er vandtæt). jeg har i flere år lavet flere ting til min daværende sejlbåd.
værktøj: symaskine kan være en alm. symaskine, men du skal have et næle tryk på min. 25 kg ( hart selv en elna elektronic) den købte jeg i 83 pris ca. 9.kg , men den er god som ny har lige lavet et overtræk til mit el-spil.
hvis du ikke er har syet før, så køb noget ublejet lagenlærred og prøv ført med det, du kan se hvordan hjørnerne kommer til at se ud, du syr jo på vranget og vendet det.
god fornøjelse
Torben Team Seastar
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1045226
af
hej klaus..det lyder spændende,,jeg kontakter dig helt sikkert en af dagene..da jeg skal bruge min meget overvejer jeg om det ikke bliver nødvendigt med noget af det lidt tykkere stof, det findes jo i helt op til 1.4 mm..
-
-
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1045210
af
Lyder spændene
glæder mig til at se tips og tricks når du er færdig
Mvh Bjørn
-
-
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1045208
af
Hej Thomas,
jeg er i disse dage ved at lægge sidste hånd på min hemmegjorte kaleche.
Det kan sagtens lade sig gøre, især når du har en model at sy efter.
Min symaskine er en Pfaff Selecht 4.0. Jeg valgte den da den har to hastigheder. motor er jævnstrøm som giver fuld styrke ved langsom hastighed. god gammel fuldmekanisk model, stinglængde på 6 mm. Pris 3995 kr i tilbud i Aalborg.
Jeg bruger kun min kaleche en sjælden gang og har valgt at lave den i en let dug. Den er lettere at pakke og stuve i kistebænken. Selve rørene har jeg lave så de kan skilles ad og stuves med kalechen.
Du er velkommen til at kontakte mig på : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Jeg har lavet en del billeder som kommer på tips og triks senere
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 10 måneder siden #1177854
af
hej. da min kaleche så småt er ved at smuldre, ville jeg lige høre om der er nogle herinde der har prøvet at sy deres egen, jeg ved godt det bliver svært, men alt kan vel lade sig gøre.. jeg har den gamle jeg kan bruge som skabelon, men det ville være kanon lige og høre fra nogle andre der prøvet at benytte sådan en farlig symaskine..
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
hej. da mi...
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder