Skruevalg ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042523 af
Besvaret af på emne Skruevalg ...
Tak for svarene, så det ikke helt galt, for med 2 personer kommer jeg op på 5900 omdrejninger og med 4 personer er det 5600 så det ser ud til at passe fint som den er nu, endnu engang tak.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042493 af
Hej Erik,

Jeg sejler med en 100 HK Yamaha, og jeg kan slutte op omkring det faktum at når jeg er alene i båden og den er trimmet helt korrekt, rammer den 6000RPM, trimmer jeg den over, så falder hastigheden.

Håber at det kunne bruges

Ole Kold
Team Freddo

• Claus Bjørn Jeppesen
  • Claus Bjørn Jeppesen's profilbillede
  • Moderator
  • Moderator
Mere
15 år 1 måned siden #1042491 af Claus Bjørn Jeppesen
Besvaret af Claus Bjørn Jeppesen på emne Skruevalg ...
Hej Erik
Det afhænger helt af bådtypen og vægt. I manualen til din motor er der beskrevet max.omdr. din motor må tage eks.5800-6200 omdr.i max.område( kender ikke til Yamaha),få båden i vandet og se om du kan få motoren op i disse omdr. med den vægt i båden du sejler med normalt.
Hvis du ryger over max. skal du have større propel, hvis ikke du kan nå omdrejningerne skal du have mindre propel på. Generelt giver det ca. 300 omdr. pr.tomme stigning...efter hvad jeg husker :-) Evt. kontakt forhandler af din bådtype, de har sikkert erfaringer med rette propellervalg.
Jeg sejler med en 15" på min Ørnvik 580 pilot og en 115 HK Mercury, men skal jeg have flere med ombord går jeg ned i en 13 tommer

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042489 af
Prøv at søge i forum

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1177358 af
Skruevalg ... blev oprettet af
Skruevalg er der nogle der kan fortælle hvilken skrue man skal bruge på en Yamaha 100 HK
Har lige fået en der er monteret med en 19” men jag syntes at have læst at den skal have en 21” håber der er nogle der kan hjælpe med den rigtige strøelse, eller hvilken erfaringer i har med skruer

Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer