Det ser ud...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042325 af
Besvaret af på emne Det ser ud...
Rart "hun" svarer. Så må vi sq også håbe det passe at pengene bliver i fiskerikontrollen, og ikke "forsvinder"..-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042323 af
Nu har ministeren sendt mig et venligt svar. Hun fastholder at skibet skal tages ud af drift. Nu kan alle polske, estiske, litauiske, rusiske skibe ånde lettet op - for de bliver jo ikke kontrolleret i dansk havn. Jeg klipper lige svaret på herunder. Men trods alt positivt med et svar :-)

Kære Fritz Jensen.

Tak for din mail af 30. september 2009, hvor du udtrykker bekymring for, at tyvfiskende både skal forhindre kvotesystemet i at virke, når fiskerikontrolskibet Havørnen udfases.

I forhold til kontrolopgaven i erhvervsfiskeriet kan jeg oplyse, at kontrol med fiskefartøjernes landing i havn er klart den største opgave og der, hvor man afdækker hovedparten af overtrædelser i fiskeriet.

Det er relativt få overtrædelser, der konstateres til søs. I 2008 blev der i alt konstateret 34 overtrædelser til søs for alle direktoratets 4 fartøjer. Kontrol til søs er forholdsvis dyr og mindre effektiv end kontrol på land. Samtidig har flere uvildige analyser peget på, at Fiskeridirektoratet råder over en større kontrolkapacitet til søs, end der er behov for i forhold til kontrolopgaven.

Der er altså gode grunde til at udfase Havørnen og besparelsen vil, som det fremgår af regeringens finanslovforslag, blive anvendt til finansiering af bl.a. en række nye og kommende opgaver i den landbaserede kontrol og i direktoratets centrale del.

Samlet set er der således tale om en fornuftig omprioritering indenfor Fiskeridirektoratet.

Med venlig hilsen

Eva Kjer Hansen

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1042010 af
Jeg tror nu ikke det har stor effekt, men jeg følte jeg var nødt til at sende dette til ministeren. Hendes e-mail er Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Hun har ikke svaret :-(

Kære Eva Kjer Hansen

Tillad mig som privatperson - og havmiljøinterresseret lystfikser at udtrykke min bekymring ved planen om at skære fiskerikontrolskibet Havørnen væk.

Det luner på budgettet i en kort periode, men når tyvfiskende både, såvel danske som udenlandske, forhindrer at kvotesystemet virker i forhold til vore fiskebestande, ja, så er det indlysende en dårlig ide på den lange bane. Som bekendt "danser musene på bordet når katten er ude"

Med venlig hilsen

Frits Jensen
Havdrup

Mere
15 år 1 måned siden #1042008 af Peter Mikkelsen
Besvaret af Peter Mikkelsen på emne Det ser ud...
Der var idag flere inlæg i www.tv2bornholm.dk vedrørende nedlæggelse af fiskeriinspektions og rednings skibet "Havørnen" på Bornholm, tænk lige over dette, Dem der trollingfisker ved bornholm, da dette nok vil medføre en øget redningstid og flere ulovlige net.

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1041996 af
Ja, det bliver sq mere og mere sørgeligt at læse, hvordan der mangler vilje til at hjælpe/ sikre Østersøen.

• Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #1041992 af
Der skulle nærmere 10 ekstra både på vandet, lidt patruljering virker ret præventivt. Sidste år på Vänern blev vi bordet af den Svenske Kustbevaktning og selvom vi ikke havde noget at skjule, så giver det en del repsekt når man ser den skarpladte 9mm ved hoften.
MVH Frank (der mener at vores lokale fiskerikontrol også burde have license to kill, personer der udøver ulovligt garnfiskeri)

Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer