Jerkbait-f...

Mere
15 år 2 måneder siden #1041264 af Bent Jensen
Besvaret af Bent Jensen på emne Jerkbait-f...
Hej.
Jerkbaitfiskeri er en form for spinnefiskeri, der foregår i varieret tempo med "jerkbaits", der er woblere uden ske. Woblerne flakser i de fleste tilfælde fra side til side og er utroligt spændende når fiskeriet foregår i overfladen.
Savage Gear fremstiller en masse forskellige jerkbaits så gå ind på deres hjemmeside og se demo-videoerne. Så bliver i tændte. Forøvrigt benyttes særlige jerkbaitstænger i forskellige længder. Kendetegnende for stængerne er, at de er forholdsvist stive.
Der er frit valg mellem multihjul eller fastspolehjul. Fælles for disse er at man som hovedregel benytter spunden line, så der er kontant afregning, når gedderne hugger. Rigtig spændende form for fiskeri, der vinder større og større indpas også herhjemme.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041087 af
Besvaret af på emne Jerkbait-f...
hvad er lige præcis jerkbait fiskeri?
noget med agn den havde jeg luret...
men hvordan og hvorledes hvorhenne og hvilke fisk?

Bjørn

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041080 af
God ide, vil også gerne deltage, kender ikke noget til jerkbait fiskeri men det er der forhåbentlig andre der gør.

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1041066 af
Så er vi da to :-) Lyder godt med en "ekstern" underviser, men klubben har måske også et eller to "eksperter".

Mere
15 år 2 måneder siden #1041046 af Tore Svendsen
Besvaret af Tore Svendsen på emne Jerkbait-f...
Lyder som en super ide - jeg er frisk. Jagt og fiskerimagasinet laver faktisk kurser-måske kunne man snakke med dem
www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat261-Jerkbait-fiskekursus/

• Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #1177092 af
Jerkbait-f... blev oprettet af
Jerkbait-fiskeri.. Var der nogle der var interesseret i en "jerkbaitdag" f.eks. i Stege Nor i efteråret (for både nybegyndere/øvede.). Jeg kunne personlig godt bruge noget "undervisning" da jeg er absolut nybegynder..

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer