APEXKROG -...

• Bent Jensen
  • Bent Jensen's profilbillede Emne forfatter
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
15 år 5 måneder siden #1176704 af Bent Jensen
APEXKROG -... blev oprettet af Bent Jensen
APEXKROG - Efterlyses. Hej med jer. Var en tur på Bugten i går søndag med min fiskekammerat Flemming. Fik en enkelt havørred på ca. 50 cm ved Drogden og havde flere hug. Der var meget skidt i vandet, hvilket besværliggjorde fiskeriet så meget, at vi besluttede at skifte plads.
Vi fiskede derefter i ca. 2 timer tættere på land og havde et enkelt kortvarigt hug, hvor fisken slap med skrækken.
Vi havde næsten mistet modet, da min nederste downriggerstang monteret med en blå Apex, pludselig gik amok. Jeg har da efterhånden fanget en del havørreder i Bugten også enkelte over 5 kg., men aldrig har jeg haft et lignende hug, idet hjulet hvinede fuldstændigt hysterisk. Jeg tog stangen men opgav at begynde at bremse udløbet, idet der var noget meget tungt i den anden ende, der bare høvlede der ud af.
Lige så pludseligt som hugget faldt lige så pludseligt blev linen slap.
Det viste sig, at linen var knækket helt ude ved Apexen. Og ja, jeg skulle selvfølgelig have checket at linen var ok, inden jeg satte skidtet osv., men for fanden, hvor ærgeligt.
Så hvis nogen fanger en kæmpe havørred, en laks eller en dykker med en Apexkrog siddende i mundvigen eller et andet sted på kroppen, vil jeg gerne se og høre, hvad det var jeg havde fat i.
mvh.
Bent "Kahytholm"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer