Pirkestang...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046424 af
Besvaret af på emne Pirkestang...
Saltiga 30 rummer ca 320meter o.38mm fletline.
Hvad angår gearingen, så bruger mange af de erfarne havfiskere hjulet både på revet, sundet og oppe i Norge. Så det behøver du ikke bekymre dig om, det fungerer fint :-)

En anden mulighed er accurate hjul, mener at sportsdres begynder at forhandle dem nu til yderst favorable priser. de har en uovertruffen bremse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046422 af
Har ikke set de "alm." Saltist med venstre-indspin. Men mener de nye Saltist LD kommer i venstrehåndsudg.
www.jandh.com/p-1355-daiwa-saltist-ld-lever-drag-reel.aspx

Ellers er det hjul Allan henviser til også "kræs".
www.jandh.com/p-1321-avet-sx-53-left-han...lever-drag-reel.aspx

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046418 af
Har du set dette hjul..?? Avet MXL gearing 6,3-1 og fås som venstre hånd og uden line fører.

www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat34-Mult...de-nye-modeller.html

• Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046416 af
Jeg kan ikke umiddelbart se hvor meget line der kan være på Saltiga 30. Jeg skal jo nok bruge min. et par hundrede meter 0,35-0,40.

Det med lineføreren kan jeg godt forstå, Men slider i ikke tommelfingeren i stykker når den skal bruges som linefører ?

Så er der lige det med udvekslingen 5,4:1. Er det hurtigt nok ?.Saltist har 6,1:1. Det er lidt svært at bedømme herhjemme fra skrivebordet.

Mvh

• Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046415 af
Daiwa saltiga laves til venstre hånd: www.anglerscenter.com/reels_daiwa_saltiga.htm

Et godt råd er GLEM lineføreren.
Den er kun i vejen og en mulighed for at noget kan gå i stykker.
Får du bundbid på stor dybde med kraftig fletline, smadrer du nemt en linefører.

• Gæst
  • Gæst
14 år 9 måneder siden #1046411 af
Hej

Jeg "koger" lige en gammel tråd op jeg selv har startet, nu skal der nemlig investeres igen :-).

Efter at have brugt mit Penn 321 - som jeg er glad for, skal der nu laves tilkøb af et hjul.

Kravet er stadig at håndtaget skal være i venstre side. Men hjulet skal måske være lidt stærkere, og have en noget længere udveksling, da jeg skal til at prøve det dybe fiskeri på det gule rev (+ 80meter)

Jeg har kigget lidt på Daiwa Saltist som nu fåes med linefører. Men det kan vist ikke fåes med venstrerul !.

Alle inputs er velkomne.

Mvh
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer