Jeg har fo...

Mere
15 år 5 måneder siden #1038771 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Jeg har fo...
Nogle dage tager Gulp broderparten af fiskene, og nogen dage gider de kun børsteorm -)

Derfor agner jeg ofte op med en børste nederst og ulp ovenfor. Ved ikke hvorfor, men jeg synes der er en tendens til at de flade bedst kan lide Gulpen på den øverste.

Knæk og bræk
Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #1038766 af
Besvaret af på emne Jeg har fo...
Min erfaring er at Gulp virker bedst til store skrubber. Den type Gulp Jeg har haft bedst erfaring med, er den "nye" Gulp Alive udformet som rød børsteorm.

Jeg agner dem på modificerede forfang med gule kugler. De originale kroge på forfangene skifter jeg ud med sylespidse kroge (kamatsu eller lign.), med agnmodhager. De holder Gulp børsten pænere fordelt på krogen.

Min erfaring er at man fisker mest effektivt med håndholdt stang, da fladfiskene kan have en tendens til at slippe agnen efter et par sekunder.

Jeg lader modhugget falde som et hammerslag, ganske få sekunder efter at det nøkker i stangspidsen.

I søndags fangede vi 15 pæne skrubber - op til 0,8 kilo - ud for Skovshoved, på 7 meter vand.

Fiskene var i OK kondition, men vil givetvis blive endnu bedre i løbet af juni.

Når alt dette er sagt skal jeg lige indskyde, at der der er intet der slår den ægte børsteorm, når det gælder skrubber og rødspætter i Sundet!

• Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #1038765 af
Besvaret af på emne Jeg har fo...
Hej Palle

Jeg agner på samme måde som med levende agn. Kroger dem 1 cm fra toppen og krogen går ud igen et par cm efter. Gulp virker for mig næsten lige så godt som levende agn.

Hilsen

• Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #1176622 af
Jeg har fo... blev oprettet af
Jeg har forsøgt mig med gulp til fladfisk men de virker ikke . Er der et godt tricks til måden man agner på . Gerne med foto

Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer