Hvordan fo...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #1038390 af
Besvaret af på emne Hvordan fo...
Ja hvis man har valget, så skal man blive inde hvis der er torden i luften. Men de par gange, jeg har oplevet et rigtig slemt tordenvejr. Der lå jeg langt til søs og da det som regel er at kortvarigt fænomen. Så valgte jeg at træffe mine forholdsregler så godt som det nu kan lade sig gøre og blive derude. At træde på gaspedalen og søge mod land. Det var lige så ubehageligt, der fulgte en del vind med i begge tilfælde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
15 år 6 måneder siden #1038389 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Hvordan fo...
Hvis der er udsigt til torden tror jeg bare man skal blive i land, det er sku at udfordre skæbnen at fortsætte fiskeriet...

Mere
15 år 6 måneder siden #1038322 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hvordan fo...
Da kulfiber er en fremragende lynafleder, og der ligefrem er advarselstegn mod lyn på mange af stængerne, skal jeg ikke udfordre skæbnen ved at ligge som eneste mål i en glasfiber båd - som iøvrigt brænder udmærket.

Så jeg er en kylling og tager ind, hvis der er udsigt til et massivt tordenvejr.
Og det var præcis, hvad der skete torsdag - selvom jeg lige havde fået en fin ørred -))

Knæk og bræk
Steen

• Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #1038317 af
Besvaret af på emne Hvordan fo...
Jeg tager stængerne ned fra holderne på taget og forstætter med at fiske. Slår lynet ned, så vil det søge efter antennerne og brænde alt det elektriske af, men det er sjældent det slår ned i folk ombord. Jeg har prøvet at lade stængerne stå i holderne. Da de begyndte at summe, så blev de taget ned.

• Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #1176534 af
Hvordan fo... blev oprettet af
Hvordan forholder det sig med tordenvejr i en småbåd? Nu er der i disse dage så meget snak om lynnedslag og hvordan man bedst sikre sig for at undgå at blive ramt, men hvad bør man gøre hvis man bliver fanget af tordenvejr på vandet i sin småbåd?

Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer