-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
jeg læste...
jeg læste...
-
-
-
Gæst
-
15 år 7 måneder siden #1037359
af
Hvis jeg ligger i østersøen eller andre steder der er meget trafik ville jeg aldrig slukke min motor.. Tomgang ja..
Men der er og bør vel ikke være regler om man må sejle en fisk op
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
15 år 7 måneder siden #1037355
af
Det er min erfaring at mand da godt må sejle en fisk op som er ved at tømme et hjul og det giver også en bedre kontrol over den.Jeg syntes ikke at mand skal slukke motoren for når det gælder store laks/ørred så vil de gerne ind under båden og stå og der er det en god ide at sejle langsomt væk for at få lidt sidepres på fiske.Det kan være næsten umuligt at presse en stor fisk op på en blød trollingstang.
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 7 måneder siden #1037279
af Peter Olsen
Forstår sikkert ikke spørgsmålet..
Men du bestemmer da selv hvordan du ønsker at fighte dine fisk??
Små fisk fightes i mens båden sejler i trolling fart med de resterende stænger ude... Ved mellem fisk her ryddes den ene side, båden sejler stadig trollingfart... Ved større fisk tages alle stænger ind, lodder op imens der er fremdrift i båden og først når alt er oppe og jeg kan fighte fisken stoppes fremfarten og motoren... har dog i enkelte tilfælde ved rigtig store fisk været nødsaget til at sejle væk fra fisken for at lægge side press på fisken da den har stillet sig dybt under båden!!
Ovenstående er ved laks / havørred, har dog tit måtte sejle torsk op pgg strøm osv.. har kun en enkelt gang har jeg sejlet efter en laks, men det var for fordi den næsten tømte mit fiske hjul for line.
-
Henrik Erichsen
-
Emne forfatter
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 7 måneder siden #1176330
af Henrik Erichsen
jeg læste i en fangstrapport at der var en der havde sejlet efter en laks han havde kroget, og så spekulerer jeg på om der er nogle regler rent konkurrence mæssigt når/hvis man får drømmehugget. Er det tilladt at sejle efter fisken, skal motoren stoppes, eller driver man bare for vejr og vind indtil fisken er i nettet.. Eller er det helt op til en selv hvordan man vil fighte fisken ????
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
jeg læste...
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder