-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
"Ulovligt"...
"Ulovligt"...
-
-
-
Gæst
-
15 år 7 måneder siden #1036940
af
Tja det er jo en svensk båd - der har sat garn med plast dunke i årevis! Det er åbenbart OK -for der er kontrol i Øresund. Lidt heldige er i jo dog, for Jørgen gik ned med sin Kegnæs efter at havde sejlet riggerne i et garn. Til alt held så overledede han den oplevelse ( siden har hans "fiskeliv" været lidt kedeligt - han har fået for "meget " kæreste på!!) VI ses Jørgen:-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 7 måneder siden #1036939
af
Takker -)
Blot irreterende at jeg 2 dage før fik en lidt større fra Bullers båd.
det lader til at alle mine rekorder bliver fanget fra hans båd og ikke min egen
-
-
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 7 måneder siden #1176248
af
"Ulovligt" sat garn i Øresund.
For en uge siden gik vores downrigger i et ulovligt sat garn uden afmærkning i den ene ende lige syd for renden mellem Ven og den Svenske kyst.
Der skete heldigvis ikke det helt store men søgelænderet og downrigger blev vredet godt, og vores wier knækkede senere på dagen(heldigvis da vi tog loddet op så det havde vi i hånden). Vi måtte også klippe 50fod af wieren da den havde fået et par "knæk" mens vi prøvede at hale den op med håndkræft.
Det var selvfølgelig noget lort, men slog det hend og håbede at det var en engangsfornøjelse.
Men her i dag da det var helt havblik kunne vi så konstatere at lige syd for Ven ud for Lous flak var der lagt en del garn ud med plastikdunke. Vi talte 3 dunke inden for et mindre område. Nu da vandet var helt sitlle kunne man sagtens se dem, men så snart der er lidt røre i vandet så er de helt umulige at se.
Jeg ved godt at der er den der evige fight mellem "os" og "dem", men det er sgu for dårligt at de ikke bare afmærker dem ordenligt så andre har mulighed for at tage højde for det. Det skal ikke lyde som om jeg hakker på erhvervsfiskerne som sætter sine garn ordenligt, men de tåber som ikke respektere alle os andre er sgu nogle idioter(undskyld sproget).
Måtte lige af med et surt opstød, selvom det har været en herlig dag på Sundet med kanon vejr og en ny båds rekord med en 4,3kg ørrede -)
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
"Ulovligt"...
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder