I folænge...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037006 af
Besvaret af på emne I folænge...
Jeg har købt båden som et samlet sæt. Det er ketner outdoor der sammensætter disse sæt. Jeg har sendt en forespørgsel til ketner, om hvordan de ser på sagen. Det er nu nogle dage siden jeg sendte denne forespørgsel, men det ser ud til at man ikke rigtig har nogle kommentarer til problematikken eller også har de bare travlt i øjeblikket. Jeg forventer selvfølgelig at ketner svarer mig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1036910 af
Ja det er mærkeligt at det fortsætter. Her nogle tal for en Merry Fischer 580. Anbefalet trailer 1500kg totalt. en 1800kg blev købt - og trailer/båd blev efterfølgende vejet til 1710 kg på "storevejedag" Egenvægt er 75kg mere for 1800 istedet for 1500 kg trailer - dvs 135kg overlæs på en 1500kg trailer.
Dette er så mere end 7% og nok til en bøde på 500kr!(135x100/1500=9%)

Hvilket fremsyn at trodse forhandler og købe en 1800kg trailer istedet.

Mere
15 år 7 måneder siden #1036871 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne I folænge...
ja det havde jeg ikke lige tænkt over
de ka non triks de forhandlere
det er det samme med for lille motor
men ikke så nemt at påvise men dyrt at bytte til større

• Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1036868 af
Hej Keld.
Købte du din båd sammen med din trailer, altså som et sæt ?
Hvis det er tilfældet, så syntes jeg egentligt ikke det er speciel god behandling du har fået !!!
Ikke et ondt ord om Tempo-Både, for det er jo et kendt og tilbagevendende problem blandt mange forhandlerne, at de ”presser” nogle gode tilbud sammen, ved netop at sælge en for lille trailer i sådanne sæt.
Jeg var selv ude for det samme, da jeg købte min båd hos en forhandler i Silkeborg. Fik et godt tilbud på båd, motor og trailer…. Efter 6 måneder konstaterede jeg, at traileren var alt for lille, og forhandleren ”tilbød” mig samme løsning som dig, altså at jeg blot skulle betale differencen op til den større trailer.. Den gik ikke makker.. Efter lidt raslen med sablerne, var der enighed om, at det var ham som havde lavet en (vel nok bevidst) fejl, så løsningen blev, at traileren blev ombyttet uden beregning. Eneste omkostning for mig var, at traileren skulle hentes i Jylland, og så naturligvis indregistreres…

"Team Hejren"

Mere
15 år 7 måneder siden #1036854 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne I folænge...
det var flot gjort

• Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1176232 af
I folænge... blev oprettet af
I folængelse af de tilbagevende indlæg og komentarer omkring bådens vægt og størelsen på trailer, har jeg lige en lille historie. For et år siden købte vi en ørnvik 470 i Tempo-både. I år var jeg så på vægten og måtte kontastere at jeg faktisk ikke kunne køre lovligt med min trailer og båd. Jeg kontaktede Thomas fra Tempo og forelagde ham problemet. Thomas tilbød at bytte traileren for prisen på en ny nummerplade og den merpris som en stører trailer ville have kostet mig. Jeg syntes at det var et rigtig godt tilbud og har idag hentet min nye trailer. Jeg vil godt rose Tempo-både og Thomas for den fine behandling vi har fået. husk også lige at Tempo-både holder åbent hus på mandag.

Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer