Slut med l...

  • Michael R. Schack
  • Michael R. Schack's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 6 måneder siden #1091110 af Michael R. Schack
Besvaret af Michael R. Schack på emne Slut med l...
Jeg syntes fødevareministeriet burde bruge deres tid til at finde skidt og møg
i vores dagligvarer,og der er tilsyneladende ikke nogen i den samlig tumber der
kan finde ud af at fiske (det kan selv børn)det eneste der ikke fejler noget i
det ministerie er lønningerne,men det er naturligvis kun mig der har den mening::

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #1091105 af flemming knappe
Besvaret af flemming knappe på emne Slut med l...
Ja eller bur hønsene og fangerne i de dk fænglser de får vel også stres. Nå nej hønsene har stres men fangerne får det . Nååå hvor er det synd for fangerne men hvad med hønsene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Bo Visgaard Nielsen
  • Bo Visgaard Nielsen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
9 år 6 måneder siden #1091099 af Bo Visgaard Nielsen
Besvaret af Bo Visgaard Nielsen på emne Slut med l...
Hej
He He ja og det stresser slet ikke slagtesvinene at blive transporteret helt til Tyskland, for at blive slagtet.

Mvh Bo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • David Vestergaard
  • David Vestergaard's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
9 år 6 måneder siden #1183801 af David Vestergaard
Slut med l... blev oprettet af David Vestergaard
Slut med levende agn?
Ja, du læste rigtigt. Sådan lyder nemlig overskriften på lederen i oktober nummeret af Fisk&Fri.

I forbindelse med Fødevarestyrelsens fokus på lystfiskeri foreslår fødevareminister Dan Jørgensen et forbud mod brug af levende agn, - hvilket (utroligt, men sandt) bakkes op af Dansk Sportsfiskeforbund.
Citat: "selvom agnfisken ikke skades fysisk ved at blive bundet fast til en ske eller krog, - ja, så udsættes den for stress, da den jo ikke kan slippe væk fra rovfiskene".

Jeg skal da lige love for, at der er ved at gå dyrevelfærd i lystfiskeriet nu. Det er jo så synd for den lille fisk. Og hvad med sandormen, der bliver sat på krogen og heller ikke kan komme væk fra fladfisken Den er jo også levende agn. Og er det ikke også synd for ormen?

Med sådan en "ammestue-tankegang" er alt fiskeri vel snart på vej til at være fortid.

En fødevareminister, der gør sig uheldig bemærket, har vi set før.
Men at Dansk Sportsfiskeforbund falder på halen for den slags, - det er mig ubegribeligt.

Jeg håber da ikke, at de danske trollingklubber kan finde på at støtte den slags vås.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer