Saltstrøm...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 11 måneder siden #1187634 af ukendt bruger
Saltstrøm... blev oprettet af ukendt bruger
Saltstrømmen.<br>
I behøver ikke trække båden med til saltstrømmen her til sommer:-) Her en mail fra min kammerat som er bosat deroppe.<br>
"Hej Claus….<br>
<br>
Lige en lille hilsen fra Bodø.<br>
<br>
I dag var jeg med en kollega på fisketur til Saltstrømmen.<br>
<br>
Fisketuren var sat op efter havørred eller laks, så jeg havde allieret mig med min 8 fods Ron Thompson spindestang (10-30g). Hjulet var min trofaste ABU<br>
Cardinal 754 med 200 meter 0,30 nylonline. På linen var den sædvanlige svirvel og et 75 grams blink, hvor trekrogen var skiftet ud med en gul jiig. <br>
<br>
Efter første kast var der hug, men det blev ved det, for den hoppede af. Andet kast gav også hug, men heller ikke her var der held i sprøjten.<br>
<br>
Tredje gang lod jeg blinket synke til bunden (40 m) men blinket blev stående fast.<br>
Efter at have forsøgt at få det løst af bunden, sagde min kollega, at jeg skulle klippe linen.<br>
Netop som jeg havde fået kniven op af hylstret, stak linen af. (Det så min kollega ikke)<br>
Jeg var overbevist om at der var bid, men han blev ved med at råbe bund bid. En del af de omkringstående fiskere kom over, stod og grinte af denne tåbelige dansker og hans bundbid.<br>
Uanset hvad jeg prøvede kunne jeg ikke trække snøren ind, den rørte sig simpelthen ikke.<br>
Men det skulle nu ikke få mig til at give op, for modsat den hånende nordmænd, vidste jeg at der var en fisk på krogen, men den ville bare ikke op.<br>
Efter ca. en time, var jeg ved at give op, for vi kom ingen vegne og jeg var sgu selv begyndt at tro at det var bundbid, men pludselig flyttede den sig og jeg kunne langsomt men sikkert hale linen ind.<br>
Efter 1 time og 20 minutter stod jeg med en torsk på 18,5 kg.<br>
<br>
Der var i øvrigt ikke så mange der grinte mere…..<br>
<br>
PS<br>
Er ved at undersøge om det er rekorden med stang taget fra land, det var der en del som mente.<br>
<br>
Knud Torskekonge for en dag"<br>
<br>
I er velkomne til at kontake Knud på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. omkring området deroppe, han hjælper gerne hvis han kan.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.129 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer