Lowrance H...

Mere
5 år 8 måneder siden #1104432 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Lowrance H...
Så kunne det godt tyde på en hardware fejl, og du skal henvende dig til den forhandler hvor apparatet er købt. Så vil han kunne hjælpe dig med en løsning.

Mvh. Allan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104431 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Lowrance H...
Softwaren er allerede nyeste version.

Har nu også prøvet at lave et hard reset, den hjalp heller ikke.

Under indstillingerekkolodinstallation har jeg nu også indstillet den korrekte transducer (HST-WSBL) men det har heller ikke ændret noget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104430 af Kim Wittenborn
Besvaret af Kim Wittenborn på emne Lowrance H...
Den skal også opdateret til nyeste software:https://downloads.lowrance.com/software/index.html?r=117

MVH Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104429 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Lowrance H...
Hej Thomas
Du kan evt. Prøve at hard resætte apparatet, husk dog lige og gemme dine waypoint samt evt. Din opsætning på et sd Card inden.
Det gøres ved at holde zoom + og - inde og trykke på power, så vil enheden resætte

Mvh. Allan/Simone

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
5 år 9 måneder siden #1189008 af ukendt bruger
Lowrance H... blev oprettet af ukendt bruger
Lowrance HDS 12 Touch Gen 2 mister ofte dybde signalet?

Det eneste der er tilsluttet på den er en alm. Lowrance HST-WSBL 83/200 kHz transducer samt en Lowrance Structurescan transducer – dvs. der er ikke andre enheder i netværket.

Jeg har Googlet lidt og kan se at jeg absolut ikke er den eneste der oplever dette problem. Jeg sejler typisk 10 min. hvor det fungerer og så sejler jeg måske 5-10 min. hvor det ikke virker og sådan bliver det ved. Muligvis er det typisk når der er 2-3 m. dybt at signalet forsvinder, dog virker det også ind imellem på disse dybder.

Jeg har været i ekkolod indstillinger og opsætte transducer typen, som jeg har sat til Generic 83/200 kHz. Jeg har opsat fiske indstilling til lavt vand (i stedet for generel brug). Jeg har slået netværk fra under ekkolod. Jeg har valgt reset ekkolod i ekkolods menuen, men jeg syntes ikke rigtig der sker noget når jeg trykker på den. Jeg har forsøgt med et soft reset. Jeg har været i netværkdatakilder og har for ekkoloddet opsat Sonar (this device), men jeg har også prøvet at vælge HDS 12-t Sonar (denne enhed). Alle disse ting er hvad jeg læser andre på nettet skrive om dette problem, men det løser intet, så hvad har I af forslag?

Det mærkelige er, at tilføjer jeg overlay på søkortet så både dybde fra den alm. transducer og structurescan transduceren er vist på samme tid, ja så går begge dybder ud præcist samtidig, dvs. det er umiddelbart ikke en fejl på en transducer, men mere noget med selve HDS 12’eren!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.212 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer