Hej Jeg k...

Mere
5 år 9 måneder siden #1104368 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Hej Jeg k...
Det er klart en fordel at holde sig til samme mærke af flere årsager

Integration til plotteren, hvor betjening vil være mulig
Opdatering af kommende sw er ikke mulig på raymarine uden en raymarine plotter, uden du skal have controlleren fra din evo100 med til en forhandler.
Skulle der opstå problemer vil fejlsøgning klart være nemmere med same fabrikat.
Vil du gøre brug af autorute funktion med din pilot, vil det kun virke hvis det er af samme fabrikat

Så mit råd er klart at holde sig til samme mærke

Mvh. Alln /Simone

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lui Tang Jensen
  • Lui Tang Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 9 måneder siden #1104367 af Lui Tang Jensen
Besvaret af Lui Tang Jensen på emne Hej Jeg k...
Vedr gps signalet kan den sagtens kobles til din lowrance plotter, der skal bare et lille adapter kabel til med raymarine seatalk NG stik i den ene ende og nmea2000 stik i den anden ende.
Med hensyn til gas/gear kabler så har jeg selv skiftet til nogle low friktion kabler, det har hjulpet lidt, men godt bliver det aldrig, jeg tror det er den måde det er bygget op på i motoren, jeg har nu valgt at købe en lille servomotor til at styre gassen med i trolling hastighed, men det er et lille nørkle projekt jeg ikke har haft tid til endnu at få monteret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Troels
  • Troels's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 9 måneder siden #1104366 af Troels
Besvaret af Troels på emne Hej Jeg k...
Hej Lui
Tak for svar. Jeg er med på at gasgear system ikke hænger sammen med auto pilot, men det vil jeg også gerne høre om det kan fås bedre.

Mht. Autopilot den skal vel køre sammen med GPS betyder det så noget om det ene er Lowrance og det andet er Raymarine?

mvh Troels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lui Tang Jensen
  • Lui Tang Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1104362 af Lui Tang Jensen
Besvaret af Lui Tang Jensen på emne Hej Jeg k...
Dette er min motor

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lui Tang Jensen
  • Lui Tang Jensen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1104361 af Lui Tang Jensen
Besvaret af Lui Tang Jensen på emne Hej Jeg k...
Hej Troels
For det første, en autopilot styrer ikke gassen, kun retningen du sejler i.
Jeg har selv en motor magen til din, der har jeg monteret en mavimare hydraulisk styring og en raymarine ev100 autopilot, det kører rigtig godt sammen, og du vil også sætte pris på den hydrauliske styring når du styrer manuelt. Hør evt. Lars fra Navisco om et samlet tilbud, han forhandler begge dele og kan også montere. Jeg har selv den styring hvor slangerne ikke bevæger sig i motorbrønden, det kan også anbefales.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Troels
  • Troels's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 10 måneder siden #1188979 af Troels
Hej Jeg k... blev oprettet af Troels
Hej
Jeg ku godt tænke mig en autopilot.

Jeg har en 115 hk Mariner HFI 4 stroke fra 2003. med mekanisk styring.
Gear Gas systemet kunne godt køre bedre,da det er svært at finjustere. Hvis det skal skiftes hvad system bør jeg vælge?
Der står Quick Silver 3000 Classic på gear- gashåndtaget!

GPS kortplotter er en HDS Gen3 fra Lowrance.

Jeg overvejer om det kan lade sig gøre at udskifte styringen til hydraulisk styring og dermed få en billiger autopilot?
Det er ikke undersøgt til bunds men autopilot til mekanisk styring mener jeg er så meget dyrere så prisen kunne svare til ny hydraulisk styring og autopilot, eller er jeg helt galt på den.

Gode råd og forslag Ønskes.
Mvh Troels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.220 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer