Håber på...

Mere
6 år 1 uge siden #1104200 af Anders Petersen
Besvaret af Anders Petersen på emne Håber på...
Hej Denis!
Fire ting (kort)
1. Flere af de som skriver har meget lang afarenhed af örnvik (Allan N mfl.) og brugt rigtigt meget tid (og penge) så du kan helt sikkert stole på den info. de giver.
2. Jag har en 650 cab med en 175 hk. Vilket ikke er for meget.
3. 130 HK. Kör en tur i din bil. Men brug kun 3 gear. Så har du svaret.
4. Det där med CE märkning kan du springe op og falle ned på. Trygg mfl. Hjälper dig.
Ses på vandet.
AP

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Dennis
  • Dennis's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 4 uger siden #1104082 af Dennis
Besvaret af Dennis på emne Håber på...
Hej Allan når du skriver at du ikke ville vælge en 135hk indenbords hvad mener du så med det ? Tænker om man bruger ti min mere på,at komme ud til pladserne er vel lige meget og største del af tiden går vel i trollingfart så er det rystelser ved trollingfart eller er det fordi det ikke er en fartmaskine? Og jeg er ikke i tvivl om at man godt kan få båden forsikret selvom der er større motor end Ce mærkningen men dækker de så hvis uheldet er ude er tror man bare at man er forsikret kan forstå at der er stor tvivl om dette

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Dennis
  • Dennis's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 4 uger siden #1104081 af Dennis
Besvaret af Dennis på emne Håber på...
Hej Helmuth
Ja jeg ville da også helst have en ferskvandskølet motor men der er bare næsten ingen 640er også er spørgsmålet om det kan svare sig at eftermontere det på en motor der ikke er ny ? Men selvfølgelig skal der laves service hver år

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104078 af Allan R
Besvaret af Allan R på emne Håber på...
Hej Denis
Jeg solgte min 640 W med IB motor sidste år og vil aldrig købe en igen.
syntes slet ikke at 135hk IB var nok til så tung en båd. ville helt sikkert vælge en med påhængsmotor og min 150 -175 hk som ikke er noget problem at få forsikret igennem Tryg, men prøv at komme ud og prøvesejle en med IB og så en med OB motor, som jeg ikke var klog nok til at gøre inden jeg købte, så vil du sagtens forstå hvorfor folk anbefaler dig at købe med påhængsmotor ::
M.v.h. Allan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104077 af Helmuth
Besvaret af Helmuth på emne Håber på...
hej Dennis.
at en IB benzin motor holder, 10-12 år er den rene skrøne, der sejler mange rundt fra 80erne. Du skal skelne om motoren er ferskvands kølet( altså lukket system køling som en bil) eller den er direkte saltvands kølet. Prøv at se i annoncerne hvor mange ferskvandskølede diesel motorer, fra 70-80erne der stadig spinder som en mis. Hvis du sejler med -20% af WOT, og skifter olie for hver 80 timer og filtre hver anden gang, så har du motor i MANGE år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Dennis
  • Dennis's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 1 måned siden #1104058 af Dennis
Besvaret af Dennis på emne Håber på...
Hej igen nu fandt jeg lidt om vægt på de forskellige indenbords
vægt i kg med drev :
diesel 2.0 130hk 312kg
Diesel 1.7 120hk 296kg
Benzin 3.0 135hk 288kg
Så hvis diesel er den tungeste er det vel også den der er tungest i røven og ikke benzinmodellen
Syntes nu ikke der er den store forskel i kg
Hvor mange motortimer har i i jeres både ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer