Mercury ef...

Mere
8 år 10 måneder siden #1096135 af Claus P
Besvaret af Claus P på emne Mercury ef...
havde en del udfordringer med min mercury 115 hk gennem 2 sæsoner og det var dårlig/gl. benzin i tanken der havde sat sig i dysserne. Måtte skifte dysser flere gange og var gennem 3 mekanikere, før det blev endeligt løst. Håber for dig det er tændrør, det andet er en dyr fornøjelse..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #1096134 af Claus P
Besvaret af Claus P på emne Mercury ef...
Det kan også være en elller flere af dysserne der er stoppet til. Thomas Holm Berg løste mit problem..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
8 år 10 måneder siden #1096129 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne Mercury ef...
Har samme motor, bare en 2008 udgave. Den gik pludselig dårligt. Kunne ikke tage omdrejninger og huggede i tomgang. Det var et dårligt tændrør. Efter de blev skiftet så går den igen perfekt. Ikke at det er det der er galt med din, men ja et tændrør kan godt betyde meget!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #1096126 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Mercury ef...
Jeg tror det er flyderen i din højtrykspumpe den er gal med ...ring til TB Marine tlf.22180505 eller til Stenteq marine 22290876 de to har styr på det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Finn Normann Larsen
  • Finn Normann Larsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
8 år 10 måneder siden #1184618 af Finn Normann Larsen
Mercury ef... blev oprettet af Finn Normann Larsen
Mercury efi 115hk - 2007 / "går dårligt"
var i går på vandet for første gang i år, ingen stor succes.

motoren har fået skiftet olie og oliefilter i vinter.

den starter og kører fint. da vi starter og sejler de første 15-20 minutter med lav fart (1200-1500 omdr) går det ok, men da jeg så vil give gas - for at plane kommer den hurtigt op, men efter kort tid taber den ca 1000 omdr - og går "urent" - jeg tager farten af, og den går ok i tomgang - prøver igen - uden at kunne få max omdr. vælger derfor at "lulle" tilbage til slæbestedet - på hjemvejen går den ikke så rent som på turen ud (med samme omdr).

jeg har "glemt" at skifte brændstoffilter og tændrør - rørene ser brugte ud, men ikke alarmerende. benzinen er fra eftersommeren - sa ca 9-10 måneder gammel..
jeg får selvfølgeligt skiftet tændrør og brændstoffilter her en af dagene - men kan det virkeligt have så stor indflydelse? den sejlede jo perfekt da vi sejlede i efteråret.

gode råd modtages :-)

Finn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer