jeg har en...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 8 måneder siden #1001626 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne jeg har en...
Jeg hr oplevet præcis det samme. Tanken er på 49 liter, men når den viser "tom" og der fyldes på, kan der kun komme ca. 35 liter på...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001501 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne jeg har en...
Jeg har heller aldrig stolet på tankmåleren i både jeg har haft, jeg regner selv ud hvor meget jeg bruger i løbet af dagen ud fra sejlet distance og det forbrug jeg ved min motor har pr. sømil. Det plejer at passe så nogenlunde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001499 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne jeg har en...
Hej<br>
<br>
Jeg har selv en 510DC, og på den model kan du ikke regne med benzinmåleren. Jeg har ihvertfald erfaret, at hvis man flytter konen over i den anden side af båden, kan det give en halv tank benzin.<br>
<br>
Med venlig hilsen<br>
Brian Kristiansen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 9 måneder siden #1001494 af Jakob Larsen
Besvaret af Jakob Larsen på emne jeg har en...
HejJens <br>
<br>
Jeg har ikke en 510DC, men en 500clx. Jeg tror ikke jeg har fænomenet, du beskriver, men har gjort mig nogle overvejelser: Hvordan ved du, at der er 13-17 liter tilbage når motoren går ud? Er det fordi du kun kan fylde 33-37 liter på efterfølgende? Hvis tanken står lidt på skrå, og hvis udluftningen er lidt uhensigtsmæssigt anbragt, kan der måske stå en luftlomme på 13-17 liter, når tanken forekommer fuld? Hvis ovennævnte ikke er problemet, og der rent faktisk er 13-17 liter benzin i tanken, som motoren ikke kan få fat i, må det skyldes, at "sugerøret" ikke suger fra bunden. Situationen kan, som før, opstå hvis tanken står lidt på skrå og hvis "sugerøret" sidder i den ende af tanken, der vender opad. Hvis det er tilfældet, kan problemet formentlig løses ved at klodse tanken op så benzinen løber derhen, hvor "sugerøret" suger. Ellers må du glæde dig over, at der vil gå meget lang tid, før du oplever problemer med kondensvand i tanken....:-)<br>
<br>
mvh Jakob Larsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1186917 af ukendt bruger
jeg har en... blev oprettet af ukendt bruger
jeg har en Ørnvik 510DC med indbygget tank,50L. Når den er tom er der sadigvæk 13-17L tilbage hvilket jeg ikke rigtig kan bruge til noget<br>
Telf.40276294

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer