Hej er der...

Mere
19 år 9 måneder siden #1001486 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Hej er der...
Hej Torben<br>
<br>
Je har haft en Mariner 115 Optimax som jeg skilte mig af med for halv andet år siden, og var som sådan osse glad for motoren og økonomien var helt i top, jeg brugte kun 25-30 liter benzin på en hel dag i simris på 12 timers fiskeri og båden jeg har er ret tung (Ørnvik 590)<br>
<br>
Men ulemperne specielt med Mariner/Mercury motorer er at de går meget trægt både i gas og gear, hvilket kan være et problem specielt ved snævre havnemanøvrer, og så har den et andet kæmpe problem som er at de støjer temmelig meget specielt ved trolling fart og den kan godt lugtes vil jeg sige.<br>
<br>
Men var alt i alt godt tilfreds med den indtil jeg skulle af med den, for da jeg ringede rundt til de forskellige forhandlere stejlede de næsten da jeg sagde optimax for den var de ikke ret glade for, og deres begrundelse er at den er ret avanceret og hvis den går i stykker koster det kassen fik jeg af vide.<br>
<br>
Så min konklosion er at jeg ville ALDRIG vælge en sådan maskine igen, har nu en Suzuki 140 og den virker, er bare blevet kanon glad for hele bådsættet efter jeg har skiftet.<br>
<br>
Håber du kan bruge ovenstående til noget.<br>
<br>
Mvh. Allan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001464 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej er der...
Med hensyn til røg fra motoren det er nok den motor jeg har haft som ryger minst den bruger utrolig lidt olie men helt røgfri det er nok meget svært at være fri for

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001450 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej er der...
Hej,jeg tænkte på str. ca 150 hk eller mere,men mon ikke det er nogenlunde det samme som din på 135 hk,hvordan med olierøg er der noget af det,mere med hensyn til når man sejler langsomt/har familien med,konen bryder sig ikke om røgen.<br>
Mvh<br>
Torben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001449 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej er der...
det kommer an på hvor stor den skal være jeg har selv en 135 optimax og den er jeg godt tilfres med sidst jeg var i Sverig brugte jeg ca 0,98 l pr sømil med blandet sejllas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1186894 af ukendt bruger
Hej er der... blev oprettet af ukendt bruger
Hej er der nogen der har erfaring med optimax motorer,er de lige så økonomiske som de påstår i de test der er lavet,i forhold til 4 takt.hvordan med røg fra dem er det bedre end de alm. 2 takt.<br>
på forhånd tak.<br>
Torben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer