VHF - DSC ...

Mere
14 år 6 måneder siden #1043213 af Morten
Besvaret af Morten på emne VHF - DSC ...
Synes nu også det er en god ide Man kan feks. meget nemt kan få position på en fiskemakker i en anden båd bare ved at trykke på et par knapper og vupti så har du hans position i displayed. Enda uden at vedkommende behøver at røre radioen hvis den vel og mærket er sat rigtigt op i dsc menyen, men opsætningen vælger man jo selv.
Det er jo også 10 gange nemmere at kalde en op på dsc og vælge en anden interskibskanal og specielt hvis der ligger nogle tåber og blokere eks. kanal 72




www.123hjemmeside.dk/TeamExpert

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Bjørn Dahl Porsgaard
  • Bjørn Dahl Porsgaard's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 6 måneder siden #1043207 af Bjørn Dahl Porsgaard
Besvaret af Bjørn Dahl Porsgaard på emne VHF - DSC ...
Jeg tillader mig lige at genoplive denne tråd, da tingene jo har ændret sig en del de sidste 5-6 år....
Da alle vhf anlæg i dag har dsc, skulle man måske overveje dette forslag igen.
Den korrekte måde at foretage et opkald i dag, er via dsc, og derigennem foretage en forespørgsel om samtale på en arbejdskanal. Derfor er det desto mere relevant, i medlemsoplysningerne at oplyse mmsi nummeret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1001388 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne VHF - DSC ...
Jeg tror at man skal forvente at udbredelsen af DSC udstyr er ret begrænset i vores gruppe- Jeg betragter mest MMSI som et alternativ til en mobiltelefon - mellem både man selv har en personlig relation til - Forstået på den måde at en fiskesludder bliver lidt for "besværlig" ved den længere opkaldstid.<br>
Men for min skyld - så er det fint med et felt hvor MMSI kan indskrives - hvis man har sådan et!<br>
Hilsen Claus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 9 måneder siden #1186869 af ukendt bruger
VHF - DSC ... blev oprettet af ukendt bruger
VHF - DSC - MMSI-nr. Efter at have bestået Telestyrelsens prøve og fået min tilladelse til at anvende VHF/DSC dukker der lige et par spørgsmål op: Anvender "vi" -SSKmedlemmer altid kanal 72 som kaldekanal.. Er der ingen der anvender MMSI-nr. for direkte opkald, samt var det ikke en ide at man under sin profil her på siden opgave sit MMSI-nr. ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer