Placering ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001370 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Placering ...
Hej Jan og Brian<br>
<br>
Jeg takker mange gange for hjælpen. Mit store problem var bare at få placeret transduceren rigtigt, for ifølge brugsanvisningen, er det lige før det er "umuligt" at få skidtet til at virke, med mindre det sidder 400% rigtigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001369 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Placering ...
Undskyld,det glemte jeg at skrive, jeg brugte også sikaflex til at "lime" med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001360 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Placering ...
hej der<br>
<br>
tillykke med din nye båd. Som nævnt i andet indlæg er påliming af klodser en mulighed. Men jeg vil ikke lige anbefale "nylon". Nylon kan være et lidt kompliceret materiale at lime på, så det kan holde.<br>
I arbejds sammenhæng har jeg til tider brug for at lime på nylon. Men det ender altid med der ryger skruer i :-). Men skal du bruge nylonkodser, så er sikaflex et godt bud på et holdbar løsning.<br>
En anden mulighed er at bruge dobbeltklæbende tape. I en rigtig god kvalitet. 3M laver noget. Når det har siddet et døgn eller to og "hærdet" helt af, sidder det uhjælpelig fast. Men dog ikke så fast man ikke kan brække transduceren/fartmåleren af efterfølgende.<br>
Men uanset om du vælger sikaflex eller tape skal området fedtes godt af inden du limer.<br>
<br>
mvh<br>
Brian<br>
FTK, JSK, TFAGN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001359 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Placering ...
Hej Brian, jeg har selv lige fået ny båd og ville heller ikke bore i den. Jeg har i stedet pålimet 2 nylon klodser på hækken, og der har jeg skruet transducer og fartmåler fast. Knæk og bræk med din nye båd.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1186854 af ukendt bruger
Placering ... blev oprettet af ukendt bruger
Placering af transucer???<br>
<br>
Jeg har lige købt en Garmin Fishfinder 240 Blue, som skal monteres på en örnvik 510 DC. Er der nogen der ved om man kan montere transduceren indenbords på denne bådtype? og i så fald hvor? Jeg hører også gerne hvis der er nogen der har monteret ekkolod på denne bådtype, hvordan de har gjort, placering af transducer m.m. Jeg er sk*** nervøs for at bore huller i båden :-) Så al hjælp vil være MEGET kærkommen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer