Hej med je...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 11 måneder siden #1001221 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej med je...
Tak for de gode svar, jeg er vel egentlig ikke blevet så meget klogere men der arbejdes med sagen, jeg mener dog selv at en pc har mange fordele bla. 15" skærm, kan meget andet, oplysninger om havne osv. osv.Fugt og salt ja det er en rimelig stor båd og den kan sagtens stå tørt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 11 måneder siden #1001215 af Henrik Soele
Besvaret af Henrik Soele på emne Hej med je...
Hej Bjørn!<br>
<br>
Du skal først og fremmes vide om du ønsker et navigationsinstrument med kort, eller om du kan nøjes med "bare" at have kortet.<br>
<br>
Jeg har prøvet flere forskellige kort typer og programmer og kører sågar med hjemmelavede kort til søerne, de fungerer alle fint når man skal se hvor man er.<br>
Drejer det sig om navigation eller præcis opsøgning af waypoint (vrag), så anvender jeg min gode gamle garmin plotter og vil ikke undvære den.<br>
<br>
De programmer jeg har prøvet er ikke egnet til andet end at se hvor man er og det er heller ikke en nem opgave at styrre tastaturet når man sejler, det går meget bedre med de instrumenter der er bygget til det!<br>
<br>
Mht. holdbarheden på vandet så er det nok saltet der er den største fjende, og en udtjent PC er klart at foretrække.<br>
<br>
Mht. søkort, kan man lide Garmins, så kan man formentlig købe et så det fungerer på PC'en, men jeg ved ikke hvordan Mapsource håndterer det med licencer, hvis ikke der er koblet en Garmin med tilhørende kode til PC'en.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 11 måneder siden #1001214 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej med je...
Hej Bjørn.<br>
Jeg fik af vor IT afdeling på mit job en udtjent Dell. latityde bærbar og den har kørt med det levende søkort nr 1 i 5 år uden problemer og den ser og virker stadig som da jeg fik den. Den står i en tilklippet vaskebalge om læ.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 11 måneder siden #1001213 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej med je...
Hej Bjørn, du må ikke samline gamins 2010 med en pc jeg har selv en garmi og det er nok det beste søkort du kan få ,jeg ved heller ikke om du har tænkt på en pc i stiv kuling den kan sefølig bindes fast og hvad med fugt + regn <br>
Hilsen<br>
Hyggetrans

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 11 måneder siden #1186798 af ukendt bruger
Hej med je... blev oprettet af ukendt bruger
Hej med jer, havde egentlig tænkt mig at købe en kortplotter men er så kommet på den ide at en bærbar pc og eksempelvis det levende søkort kunne være noget. Men kan plotteren noget som on. ikke kan? Jeg mener at feks. den nye garmin 2010 koster ca 18000 med kort og til sammenligning kan man få en bærbar pc for det halve. Hører meget gerne fra nogen som ved noget om dette. Med venlig hilsen Bjørn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer