Hej BÅDKE...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001356 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej BÅDKE...
Hej Kim,<br>
<br>
Har du fundet ud af mere om din båd?<br>
<br>
Ellers er jeg, lidt forsinket, nået tilbage til Bådrevyen 1970, arkivet.<br>
<br>
Caritas Hardtop er bygget af Åbo Bådeværft i Finland og er en planende type med V-bund.<br>
<br>
Den er 5 m lang, 1,98 bred og vejede oprindelig 350 kg uden motor. Den er lavet helt i glasfiber med mahogni aptering.<br>
<br>
Den er beregnet til udenbords motor fra 50 til 120 hk (dengang målte man hk på svinghjulet i modsætning til vore dages propelaksel-målinger, så idag ville den nok hedde 40-100 hk). Topfarten er opgivet til 23-43 knob afhængig af motor og last.<br>
<br>
Standardudstyret var 2 køjepladser, Steer-master styring og lanterner samt polstrede sæder.<br>
<br>
Den kostede den svimlende sum af 12.600 uden motor.<br>
<br>
I omtalen nævnes "udmærkede fartegenskaber" og "en skrogfacon som giver gode sejlegenskaber".<br>
<br>
Den kom også uden hardtop til kr. 12.000<br>
<br>
Dengang stod Fiskars for importen, så mon ikke der var et familiskab mellem virksomhederne?<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 10 måneder siden #1001277 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej BÅDKE...
Typepladen er som regel pålidelig. Det navn der står er sikkert rigtigt - sammen med evt. andre oplysninger.<br>
<br>
Hvor gammel er den?<br>
<br>
Send mig evt. billedet - så skla leg kigge i mine arkiver, om der er noget der ligner. Husker jeg ret, har jeg den i Bådrevyen fra 1980...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 11 måneder siden #1186768 af ukendt bruger
Hej BÅDKE... blev oprettet af ukendt bruger
Hej BÅDKENDERE Jeg har købt en ældre kabine båd.men jeg ved ikke hvad det er for et mærke, jeg har ladet mig fortælle at den måske er finsk bygget og modellen hedder CARITA(der står carita på en mærkeplade fra loyds register),jeg har selvfølgelig et billed hvis der var en der måske kunne hjælpe mig...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer