HEJ ALLE!E...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 uger siden #1001100 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Har nu set båden.Fin nok indretning.Desværre var den så hærget,at det nok ville tage adskillige weekender at få den i rimelig stand.Og så måtte den godt være 2 fod større,køjerne var lige små nok.De er faktisk større i min 16 fods Jofa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1001045 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Det skal da vist være ned ad bakke.. :O)<br>
Hvis det er aflæst på en tryklog, kan det være fejlvisning. Hvis du har en GPS kan du jo hurtigt finde ud af det, mit gæt er 30-35 kn. afhængig af last, vind og vejr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1001044 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Hej Søren!Endnu en gang tak for kommentaren!Og din mening.Det er godt at kunne trække lidt på andres ekspertise.<br>
Den du har fundet frem ligner fuldstændigt.Jeg kigger på den næste weekend.Ejeren påstår at den går 40kn med de 85hk,så helt gumpetung kan den jo ikke være....hvis det altså passer!Nu ser vi,det kan være jeg vender tilbage til dette forum.<br>
Hilsen Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1001041 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Jeg har set på billedet, og tillader mig at give min mening:<br>
<br>
Jo - ser fin ud. Den er ikke magen til dem jeg har data på. 1982 er længe siden, så mine norske bøger er for nye. Den er ikke at finde i Båd Revyen 1981 (hvor '82-modeller ellers skulle være), men det kan skyldes at importøren på det tidspunkt ikke ønskede at være med i denne publikation.<br>
<br>
Vægten ser sandsynlig ud, men 85 hk til den er ikke til raketfart. Det er ikke til at se skrovet på billedet, men dybt V i forskibet og relativt flad agter, runde hjørner og lange klink fra stævn til slaglinjen er en klassisk norsk metode, der tyder på ganske god komfort og stabile egenskaber (ikke specielt hurtigt eller letdrevet skrov, men altså behageligt). Oplukkeligt vindue for adgang til fordæk og fornuftigt søgelænder er også typisk norsk - og så løser det problemet med smalt ringdæk. Alderen ses indvendig, men det er jo op til den nye ejer at vurdere og/eller gøre noget ved.<br>
<br>
En søgning i Google viser, at navnet har været brugt til mindst 5 (meget) forskellige både. <br>
Her er en fra 1975: www.vol.no/rubrikk/vis.asp?ID=7798

<br>
Hvis du er lun på den, skal du huske at få den efterset grundigt - også motoren (samt historie om service, impeller m.v.). Norske både har normalt ikke mange problemer med glasfiberkvalitet, tilbehør osv., men derfor skal man jo se sig for alligevel, ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1001034 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Hej Søren!Tak for din kommentar!Det var ikke meningen at råbe...undskyld!Mht til Ranaen er jeg kommet lidt i tvivl,jeg var på en side med en komplet liste over Ranaer,og jeg kunne ikke rigtigt finde en der lignede.Hvis du er frisk,så kig lige på www.nordfyn-marine.dk Rana 18.Det er den jeg mener.Men bortset fra det,så ser den sgu fin ud,og det gør prisen også.Hilsen Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1001033 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne HEJ ALLE!E...
Hej Morten. Først skal du lige trykke på Caps Lock knappen på dit tastatur - at skive det hele med stort opfattes som at RÅBE!<br>
<br>
Rana er norsk. Der findes mange modeller fra 14', de mindste er lavet som joller.<br>
<br>
Med fordæk og fast vindspejl hedder den <br>
<br>
<br>
15 DC, 4,56 lang, 2,04 bred, 280 kg. Planende. Max. motor ukendt, men nok 30 hk<br>
530 DC/HT, 5,30 lang, 2,0 bred, 350 kg. Planende. Max. motor 35 hk<br>
17 DC/HT, 5,18 lang, 1,93 bred, 280 kg. Planende. Max. motor 35 hk<br>
510 HT, 5,07 lang, 2,16 bred, 430 kg. Planende. Max. motor 85 hk<br>
20, 6,10 lang, 2,50 bred, 1400 kg inkl. 43 hk indenbords diesel. Halvplanende. Lev. også med udenbordsmotor.<br>
<br>
Hentet i norsk årbog fra 1987.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer