hej er der...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 9 måneder siden #1003838 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej er der...
Ørnvik 535 er en klasse båd. Super sødygtig! Vi har en til salg som vi endnu ikke har sat på nettet- billigt inkl trailer!!!, da vi ikke har brug for båd længere.<br>
Skriv hvis du er interesseret. Den ryger på nettet snart.<br>
Vi bor i Silkeborg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 3 uger siden #1001012 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej er der...
Jeg har selv en Shetland 536, og jeg vil betegne den som en utrolig søstærk og nem båd at styre selv i uroligt vand, jeg har en 85 hk motor, jeg foretrækker nu en form som shetland 536 har idet den er meget lidt påvirkelig fra sidebølger idet den har den spec. bundform. En halvplanende båd skubber vandet og passer ikke til mit temperament.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1000970 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej er der...
Som du selv er inde på, kan man ofte få et godt indtryk af evnen til at skære bølger, ved at se på skrovet. Langt slankt skrov, dyb stævn, lang slaglinje og forholdsvis dybt V er bedre. Dertil kræves, naturligvis, at man afpasser farten - ethvert skrov vil kunne banke i krap sø og høj fart. Halvplanende skrov har mere 'i vandet' og er derfor både langsommere og mere komfortable.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 1 måned siden #1186672 af ukendt bruger
hej er der... blev oprettet af ukendt bruger
hej er der nogen der kender "shetland 536" og "ørnvik 535 ca 1978 "det jeg søger svar på er sejlegenskaberne når vandet er lidt uroligt (gule rev)da jeg er ved at se efter ny båd der ikke banker så meget har lige niu en uttern 510 fra ca 1970 og den er lidt fladbundet foran og leder nu efter en der skærer vandet noget bedre og ville gerne vide on der er nogen der har erfaring med dem<br>
især ørnvik <br>
har 60 hk motor er det nok (ørnvik) <br>
det ville glæde mig meget hvis i ville spilde jeres tid med at svare <br>
om jeres erfaringer og råd evt <br>
om andre lignende både

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer