hej er der...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000793 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej er der...

<br>
trollingbar..!! jeg vil med nin bedste overbevisning mene at teak træ er den træsort der er bedst egnet til formålet.. denne sort kan tåle både vand og vejr uanset hvordan den/det bliver behandlet. Dog bliver den grålig hvis den ikke for olie eller lak. jeg ville altid vælge at give den olie ,da lakken med tiden vil revne og der vil trænge vangd ind under lakken , og det vil medføre sorte plamager under lakken ..!! så fy fy ikke lak på træ der færdes på vandet.. griner. jeg har selv en teaktræ`s trollingbar og har også lavet et par stykker til andre medlemmer af klubben bla. ( boss d. II ). hvis du skulle have set den. men du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil have nogle råd osv. på tlf 21 65 10 31. venlig hilsen dennis ( splinten )<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 2 måneder siden #1000788 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne hej er der...
Jeg bruger noget asiatisk hårdt-træ a la teak i tykkelse ca. 45 mm!<br>
Tykkelsen afhænger MEGET af formen. Skærer du i en form, som 'støtter' sig selv, er det ikke nødvendigt at gå helt så højt op. Min bar er i princippet kun en planke i bådens bredde, så den skal være ret tyk. Har ikke lakeret den, men giver den teak-rens + olie en gang eller to om året. Det bliver ret flot.<br>
Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1186618 af ukendt bruger
hej er der... blev oprettet af ukendt bruger
hej er der nogle der kan fortælle hvilken træ sort der kan bruges til en trolling bar og gerne tykkelse på den på forhånd tak

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer