Problem me...

Mere
20 år 2 måneder siden #1000778 af Allan Nielsen
Besvaret af Allan Nielsen på emne Problem me...
Hej!<br>
<br>
Ja helt klart hos Søren i Køge havn navnet på forretningen kan jeg ikke lige huske men ham der ejer forretningen heder Søren.<br>
<br>
Og det er den eneste forretning der laver det i Køge havn, men du skal bare være opmærksom at reparationen vist ikke er helt billig...<br>
<br>
Mvh. Allan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000777 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Problem me...
Jeg har nu konstateret at det ikke er et løst remhjul eller afhoppet rem. jeg tror det er koblingen, så jeg vil sende autopiloten til rep, og service check.<br>
Er der noge der ved hvor man får dette gjort bedst??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 2 måneder siden #1000751 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Problem me...
Hej Hans<br>
Tak for dit svar! I mit tilfælde tror jeg ikke, det er den rem, for piloten virker som regel fint, når den er blevet masseret lidt igennem. Det er også kun, når den drejer bagbord, at den 'fedter'. Så for mit vedkommende tror jeg det kan være samme fejl, som Claus beskriver. Jeg må have den skilt ad og få kigget efter.<br>
Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000750 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Problem me...
Hej Hans, jeg har selv en sportspilot og den gik også i stykker for 2 år siden. Det var selvfølgelig under en fisketur til Simris.....<br>
Jeg skilte den af og fandt ud af at der er monteret et lille tandhjul på elmotoren. Dette tandhjul er blot klemt fast omkring den lille tap som kommer ud af elmotoren. Under belastningen var denne sammenføjning gået løs. Efter en del forsøg, filede jeg elmotorens tap, således at den ikke var helt rund, men nærmest 6 kantet. Så brugte jeg noget stærkt 2-komponent lim og lod det tørre 10 timer. Herefter samlede jeg den igen og den har kørt perfekt lige siden. Det kan dog også godt være at det bare er remmen som er faldet af. Det må man håbe....<br>
Pas på når du skiller piloten af. Der er et lille EDB kabel som let kan gå i stykker. Håber det kan hjælpe dig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000749 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Problem me...
Hej Steen,<br>
Jeg fik en mail sendt direkte, hvor der stod, at det nok var en rem, der var faldet af, og at den var nem at sætte på igen. Hvis det viser sig at være rigtigt, så vil jeg nok skifte remmen. Den er formodentlig slidt siden den falder af.<br>
Mvh,<br>
Hans

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
20 år 2 måneder siden #1000748 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Problem me...
Hej Hans<br>
Jeg ved desværre ikke, hvordan dit problem løses, men jeg hører meget gerne om løsningen, når du finder den!<br>
Jeg har selv samme problem med samme autopilot!! Den glider dog ikke konstant,<br>
men mest når det er frost. Så jeg gætter på en kobling. Skal have den til service om et par uger - så må vi høre, hvad de siger.<br>
Mvh. Steen <br>
PS. Den har ellers kørt upåklageligt i over 6 år, sååeehh.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer