Vi har en ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 4 måneder siden #1000495 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vi har en ...
Hej Morten<br>
Hvis mistanken er omkring boltene ved motoren vil jeg anbefale i får båden op og afmonteret boltene + motor. I hækken på båden er der som regel et stykke træ som boltene går igennem, det vil selfølgelig også suge vand, som så vil svække træet + båden bliver også det tungere. <br>
Afmonter motoren, lad hækken tørre, så godt som muligt og inden motoren monteres igen ligges en pølse af marine-sillicone rundt om hullet, og ind i hullet,der kan ikke komme for meget i, du skubber det overskydene ud med bolten. Derved sikrer du at der ikke kan komme vand ind imellem glasfiberlagene og træet. Der må gerne være overskydende sillicone-masse omkring både motorbeslaget og spændskiverne som sidder indvendig i båden. Ligeledes hvis det er boltene/ skruerne ved flaps gælder det også her at de skal afmonteres og tætnes både omkring og inde i hullet. Det gælder for alt udvending montering at bruge marine-sillicone så der ikke kan komme vand ind i skroget( jeg bruger det også OVER vandlinien). Mange bruger også sicaflex istedet for silliconefugemasse. Fordelen ved sillicone er at det er lidt nemmere at få af igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 4 måneder siden #1186530 af ukendt bruger
Vi har en ... blev oprettet af ukendt bruger
Vi har en Uttern 4455 som tager vand ind når den har ligget i vandet et stykke tid. Vi har mistanke om det kan være omkring bolthullerne til flaps eller motor. ER der nogen der har et godt råd? evt. om man kan tætne omkring boltene uden at løsne dem?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer