Hej... Er ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 3 måneder siden #1040175 af
Besvaret af på emne Hej... Er ...
Jeg har lige købt og monteret sådan et lod. Jomfruturen gik jo rigtig meget op i at fidle rundt i alle mulige menuer og opsætninger. Alt fungerer fint og menuerne er for det meste ret enkle at manøvrere rundt i. Jeg fik dog ikke flotte billeder at kæmpestimer og megabananer fem på skærmen - i Køgebugt :-)

Jeg arbejde noget med gain for at minimere ekko fra den nærmeste downriggerkugle. Det må vel være en balancegang for ikke at miste ekko fra eks en HØ på 45 cm? Er der nogen som har erfaringer for hvordan man bedst indstiller dette ekkolod, når det er trolling der er fiskemetoden og dybden går fra 6/7 meter til 18/22 meter.

Frits - Putte - Ryds435FC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035046 af
Vedrørende sendestyrke: Til Garminforedraget i SSK mener jeg at have opfattet, at sendestyrken i loddet er én ting - men de fleste transducere sender med BETYDELIGT mindre. Så uanset loddets sendestyrke er det svage led transduceren.

Er der nogen af de rigtigt kloge, der kan be-/afkræfte det?

Held og lykke

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035038 af
Tja tjek evt. linket her shop.tempo-baade.dk/product.asp?product=9039 Har ikke rigtig kunne finde det billigere end de 2699kr her i Dk, men det er jo også noget billigere end et Lowrance lod med samme sendestyrke.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035037 af
Hej Jacob
Jeg har selv kig på det. Mener selv at det opfylder mine basale behov for et ekkolod. Jeg kommer ikke lige til USA, så jeg køber det her i DK. Har du set det et sted til en god pris?

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035034 af
Det skulle fortrinsvis bruges til Torske/bulefiskeri om sommeren, og til lidt søfiskeri. jeg har et Lowrance X51 nu, som faktisk fungere fint, men det sender kun med 1500W Så det ville jo være lidt luksus at få et farve lod. :-)

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035029 af
det kommer helt and på hvad du vil bruge det til

Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer