-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Sjællands...
Sjællands...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027570
af
Tak for meldingerne alle sammen.
Konklusionen må være, at vi lader kystfiskerne "beholde" nordkysten. Min fangstrate - eller mangel på samme - gør i hvertfald ikke, at jeg vil eksperimentere for meget deroppe. Så hellere holde sig til de "sikre" steder under sydligere himmelstrøg
Så kan det være, at vi lidt senere på året, kan låne lidt vand på nord-øst kysten i forsøget på et par pighvar....
"Team Hejren"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 6 måneder siden #1027444
af jan veiby
Syntes jeg lige vil bidrage lidt til mystikken om de manglende Nordkyst trolleørreder.
Jeg forsøgte selv at starte min trolle karrierer på Nordkysten, fra en lille jolle i slutningen af firserne, og opgav dette farvand efter flere sæsoner, på grund af elendigt fiskeri – få og små fisk!
Udover egen fangster, så var fiskeriet lige så elendigt for de andre småbådsfiskere jeg talte med og kendte.
Der var selvfølgelig enkelte hovsa fisk – men statistisk skulle man blive meget, meget gammel som småbådsfisker for bare at få en stor fisk….
Der er ingen tvivl om at der trækker meget store fisk, om efteråret på nordkystens åer, men det er næsten kun garnfiskerne der høster her.
Gennem årene har jeg selv lagt øre til mange filosofiske tanker om; hvordan og hvornår de store Nordkyst ørreder skulle fanges på trolling, men ofte er folk blevet hurtigt trætte af at afprøve deres egne farverige teorier, efter nogle sæsoner uden en god fisk - smiler.
Jeg vil nok bare nøjes med at konstatere at Nordkysten giver meget få fisk under bådfiskeri.
I øvrigt, undersøger man resultaterne af de kystfiske konkurrencer der har været holdt på Nordkysten gennem årene, så afslører fangsterne blandt andet, at der i snit skal rigtigt mange ture til per fisk…
En betydelig faktor der selvfølgelig også spilder ind for stabiliteten i havørred fiskeriet, i et så tæt befolket område som Nordsjælland / Øresund er udsætningerne. Her må man undre sig grundigt over, at antallet af udsatte fisk i Nordsjælland er blevet en del mindre, efter vi begyndte at betale til statsfiskekortet…
God vind - Jan
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027371
af
Jeg har op gennem årene 90 til 2004 fisket rigtig meget på nord kysten med fluge .i al slaks vejr og hele året rund har også fanget et stort antal ørreder. men næsten alle fisk på 40 til 50 cm efteråret har dog givet nogle store fisk men det har været let farvede. brugte sidste år mange timer på trolling mellem hornbæk og gilleleje ud for esrum å uden et eneste hug. når man kigger på sø kortet er det heller ikke det mest spænnende bund . måske skulle man spørge ervherv fiskerene om der er ørreder at fange på nord kysten.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027351
af
Der bliver fanget masser af havørreder af wadersfolket langs hele nordkysten. Jeg har selv sidste år fået en del. Se og søg evt. på
www.fangster.dk, så vil du se mange spektakulære fangster fra området.
Frits
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027340
af
Jeg har tænkt det samme, jeg tror jeg vil prøve at gøre noget ved det i år, men jeg er helt klar over hvornår det bedste fiskeri kunne være, det kan være hvis der her på siden er andre med den ide, kunne vi dele vores erfaringer og måske på den måde kunne få hul på bylden.
-
Peter Andersen (Mjølner)
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 6 måneder siden #1027327
af Peter Andersen (Mjølner)
Prøvede en del gange sidste år uden held
Fra Hornbæk og trollede / dørgede til Nakkehoved.
Ikke et eneste huk, men der blev taget en ørred med kejs
inde i selve Hornbæk havnen.
Mvh
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Sjællands...