-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg har fr...
Jeg har fr...
-
-
-
Gæst
-
-
-
-
Gæst
-
17 år 3 måneder siden #1018272
af
hej det med billeder er ikke så let. Intet billed ?? - og nu er mit billed også væk fra computeren ??<br />
<br />
sorry<br />
<br />
Bjarne Heimann
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
-
-
-
Gæst
-
17 år 3 måneder siden #1018270
af
Hej Wolfgang <br />
Jeg fisker meget i området ud for Hundested - og på hver eneste tur ser jeg altid flokke af Marsvin. <br />
Den med sværdfisk er god nok. Der er i Roskildefjord fanget/fundet 2 store sværdfisk inden for de seneste 10 år. Fra Isefjorden er der meldinger om een sværdfisk. Og NEJ - De er ikke fanget af lystfiskere. <br />
Fra Hundested og til Odden er der som bekendt ikke langt. Og "underlige" fisk fanges ofte i det område. Den sidste sværdfisk blev fundet død på stranden d. 22 september for et par år siden. Jeg har set billeder af den - Rune Westphal har hoved og snuden. <br />
Ud over sværdfisk bliver der fanget (ofte i garn) LAKS på over 20 kilo - største fra området er på 21 kilo. Jeg har selv fanget en lille klumpfisk tilbage i 1993 (under jagt). <br />
<br />
Der bliver hvert år sat ca. 170.000 ørredsmolt ud i de to fjorde. Roskildefjord (65.000)+ Isefjorden (110.000). Så der er masser af fødefisk for store rovfisk (og sæler). <br />
<br />
Tun på Odden - tjaa helt umuligt er det ikke. Men jeg tro nu mest på ideen om at det var Marsvin.<br />
<br />
Hilsen Bjarne Heimann/Team Popeye<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
-
-
-
Gæst
-
17 år 3 måneder siden #1018255
af
volfgang den med grinden er god nok, de blev presset ind sammen med makreller, da der blev presset saltvand ned gennem bugten. samtidigt blev der i øvrigt fanget en del tunger.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 3 måneder siden #1018223
af
Man sender en forespørgsel ud, og får enkelte fornuftige svar, og en del hjernedøde komentarer. Sidste år blev der fanget 4 sværdfisk i danske farvande, i garn, og 2 bl.a. en på 140 kg. i Sundet på svenskersiden for 3 år siden. For 5 år siden blev der taget 3 tun i garn ved Landskrona. Så tanken ligger ikke så fjernt endda.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg har fr...
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder