Jeg har fr...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018279 af
Besvaret af på emne Jeg har fr...
Hej Bjarne hjælper dig lige lidt :)<br />
<br />
www.sportsfiskeren.dk/nyheder/Nyheder_20...eptember/svaerdfisk/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018272 af
hej det med billeder er ikke så let. Intet billed ?? - og nu er mit billed også væk fra computeren ??<br />
<br />
sorry<br />
<br />
Bjarne Heimann

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018271 af
Billed af sværdfisken fra Roskildefjord.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018270 af
Hej Wolfgang <br />
Jeg fisker meget i området ud for Hundested - og på hver eneste tur ser jeg altid flokke af Marsvin. <br />
Den med sværdfisk er god nok. Der er i Roskildefjord fanget/fundet 2 store sværdfisk inden for de seneste 10 år. Fra Isefjorden er der meldinger om een sværdfisk. Og NEJ - De er ikke fanget af lystfiskere. <br />
Fra Hundested og til Odden er der som bekendt ikke langt. Og "underlige" fisk fanges ofte i det område. Den sidste sværdfisk blev fundet død på stranden d. 22 september for et par år siden. Jeg har set billeder af den - Rune Westphal har hoved og snuden. <br />
Ud over sværdfisk bliver der fanget (ofte i garn) LAKS på over 20 kilo - største fra området er på 21 kilo. Jeg har selv fanget en lille klumpfisk tilbage i 1993 (under jagt). <br />
<br />
Der bliver hvert år sat ca. 170.000 ørredsmolt ud i de to fjorde. Roskildefjord (65.000)+ Isefjorden (110.000). Så der er masser af fødefisk for store rovfisk (og sæler). <br />
<br />
Tun på Odden - tjaa helt umuligt er det ikke. Men jeg tro nu mest på ideen om at det var Marsvin.<br />
<br />
Hilsen Bjarne Heimann/Team Popeye<br />
<br />
<br />
<br />
<br />

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018255 af
volfgang den med grinden er god nok, de blev presset ind sammen med makreller, da der blev presset saltvand ned gennem bugten. samtidigt blev der i øvrigt fanget en del tunger.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 3 måneder siden #1018223 af
Man sender en forespørgsel ud, og får enkelte fornuftige svar, og en del hjernedøde komentarer. Sidste år blev der fanget 4 sværdfisk i danske farvande, i garn, og 2 bl.a. en på 140 kg. i Sundet på svenskersiden for 3 år siden. For 5 år siden blev der taget 3 tun i garn ved Landskrona. Så tanken ligger ikke så fjernt endda.

Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer