Fredag d. ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 7 måneder siden #1015411 af
Besvaret af på emne Fredag d. ...
Ak ja, alle de regler. Som det også nævnes af en anden, er det nok kun i DK, at man (læs: Henrik Dam Christensen) har fået indført så tåbelige regler. I "forbudslandet" Sverige er det indset, at det ikke er lystfiskerne der toller på bestanden og man er derfor gået efter de reelle syndere, nemlig garnene.<br />
Husk også, at der i samme tåbelige lov om trollingfiskeriet er bestemt, at der i visse områder i bl.a. Køge Bugt og Sundet ikke må fiskes med skråtstillede dipsyer, sidelinere m.v. og at der højest må fiskes med 2 stænger pr. mand og max. 4 stænger på båden. Her synes det som om, at der er større risiko for, at blive slået i hartkorn med lovbrydere.<br />
Måske man som handlekraftige småbådsklubber, skulle se om der ikke snart var mulighed for, at ændre på tidligere fiskeriministres tåbeligheder, der udelukkende blev indført for at lukke munden på nogle højtråbende garnfiskere.<br />
Så kunne vi igen hygge os med ansvarligt rekreativt lystfiskeri, i stedet for at skulle dunke andre i hovedet, for at bedrive et egentligt ganske fornuftigt trollingfiskeri.<br />
<br />
PS. Vil da lige nævne, at FIFI er helt hvid (altså i skroget).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 7 måneder siden #1015380 af
Hej, Peter, uanset om det er en svensker eller spanioler, så er det danske regler der gælder i dansk farvand. Det bringer trollingfiskere i miskredit når nogle bryder reglerne, om man så kan lide dem eller ej. Og jeg vil ikke slås i hartkorn med lovbrydere!

Mere
17 år 7 måneder siden #1015373 af Peter Olsen
Besvaret af Peter Olsen på emne Fredag d. ...
Det kunne jo også tænkes at det var en svensker i dansk farvand, i såfald er han vel undskyldt??? det er sku da kun i DK da vi har så tosset regler!!

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 7 måneder siden #1015372 af
Ifølge mit fiskerleksikon er sideplannere noget man sætter direkte på linen og plannerboards noget der bliver sat fra en mast i forenden, og så bliver linerne clipset på, indtil 5 i hver side, har jeg hørt. Og det var sådan et rig, jeg observerede. Dixi.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 7 måneder siden #1015360 af
Hej Tracker, planerboards og sideplannere er ikke det samme! MVH Frank

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 7 måneder siden #1015358 af
Prøv at læse nedenstående indlæg.<br />
www.smaabaadsklub.dk/forum/forum_indhold...=5334&GBID=26&Page=1

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer