-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Gode råd ...
Gode råd ...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 8 måneder siden #1014273
af
Vi har selv en 90 HK Honda som har virket meget fint i de nu 9 år vi har brugt den. Dog har vi 3 gang måttet være nødsaget til at bruge vores 6 HK ekstramotor: 1) Hovedmoterens gear satte sig fast, således at vi kun kunne sejle baglæns. 2) Løb tør for strøm (ekstramotoren er med håndsving). 3) Løb tør for benzin grundet defekt tankmåler(Dette kunne dog også afhælpes ved at have en ekstra dunk med ude)<br />
<br />
Mvh
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 8 måneder siden #1014267
af
Hej Ole..<br />
Har selv en sprit ny tohatsu på mit skib.. og er igang med at købe en reserve motor.. sys nu det er en rar tanke at vide at man nok skal finde i havn igen, hvis uheldet skulle være ude.. men om det er nødvendigt ved man nok først den dag det går galt... <br />
Vh. Claus.
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
17 år 8 måneder siden #1014266
af Eddie Andersen
du kan jo også overveje om du skulle melde dig ind i Dansk søredningsselskab<br />
Mvh Eddie Team Brittemor
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 8 måneder siden #1014264
af
Jeg er glad for min "Nødmotor" det giver en for for ekstra sikkerhed, jeg sejler også en del alene.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 8 måneder siden #1014262
af
Nu fisker jeg en del i øresund og der må jeg indrømme at det er en rar tanke at man har mulighed for at komme væk hvis hovedmotoren svigter<br />
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 8 måneder siden #1014261
af
Det kommer jo selvfølgelig lidt an på, hvor du har tænkt dig at sejle, men mest på dit eget temperament eller tryghedsbehov. Du kan roligt regne med, at hvis motoren starter og kører dem første time af sit liv, så bliver den ved med det meget længe!<br />
Jeg har sejlet med påhængsmotor i over 40 år - sommer, vinter, nat og dag - uden nogen sinde at have haft brug for en ekstra motor, og motorerne er ikke blevet mindre stabile med tiden.<br />
Stol du trygt på din 40'er, og overvej så i stedet at supplere med en VHF eller i det mindste en mobil-telefon og nogle håndblus, så er du godt hjulpet!
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Gode råd ...
Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder