-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej alle.<...
Hej alle.<...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 9 måneder siden #1013037
af
Hejsa<br />
<br />
Umiddelbart kan din båd jo sagtens begå sig i området - det kræver bare en masse respekt. Når strømmen - og den kan være MEGET barsk i Grønsund - og vinden render i hver sin retning bliver man ofte ret overrasket over hvordan vandet kan koge i den sydlige del. <br />
<br />
Så tænk dig om og prøv bare strækket fra det gamle færgeleje overfor Stenværket ned mod Hesnæs havn. En aften/morgentur ned langs kysten med dipsy/kusamo skal nok give lidt til fryseren - både blanke og skæglaks (Torsk..) Held og lykke - men pas på!: man bliver bidt af det...<br />
Du kan også maile/ringe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 9 måneder siden #1013028
af
Ups det er jo Claus jeg er enig med <br />
<br />
Sorry
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 9 måneder siden #1013027
af
Hej Lars<br />
<br />
Jeg er helt enig med Lars, men jeg er det mest fordi en lille båd og især en aluminium er meget levende og det kan være svært at sætte grejet selv i en let vind.<br />
<br />
Jeg har selv prøvet cannons minitroll på foreningsbåde men jeg blev rimeligt irriteret over at båden konstant drejede runt så jeg gik over til systemet med et lod i en snor, som er meget nemmere i en lille båd, samt dipsey og kuusamoer.<br />
<br />
Det er langtfra absolut nødvendigt at have en downrigger, det er jo blinket der fanger fisken og så er det ligemeget om du bruger en autoriseret "kran" eller en snor og hvis du så lige er startet skulle du hellere få noget erfaring på den billige måde istedet for at bruge en masse penge på noget som måske ikke er rigtig godt på din båd.<br />
<br />
Erik -- Kamara
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
-
Gæst
-
17 år 9 måneder siden #1013025
af
Hej Lars<br />
du kan sagtens montere nogle downriggere på båden, evt cannon easytroll, i det område du fisker er der nogle dybe områder med gode muligheder for at trolle nogle fine torsk og ørreder, prøv langs skrænterne til det dybe ved fejø, det skal nok kaste noget af sig, held og lykke.<br />
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 9 måneder siden #1013024
af
Drop downriggerne og montere 4 stangholder. Så kan du altid bruge Dipsy, kusamo, bly mm. til at få dine blink ned i vandet.<br />
<br />
Downriggerne fungere bedst hvis du vil fiske på dyber vand, du kan jo altid bruge et stykke snor med en downrigger kugle, og lave dybde markeringere på snoren.<br />
<br />
Dette råd vil også være klart det billigste.<br />
<br />
Knæk og bræk!<br />
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-