Hej alle<b...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012876 af
Besvaret af på emne Hej alle<b...
<br />
Hej Heino<br />
<br />
En rigtig god ide, jeg prøvede med dem der bruges af medefiskere men de er for smalle og jeg havde ikke fantasi til lige at gøre det du har gjort men nu er den filmet<br />
<br />
<br />
ERIK --- Kamara

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012864 af
Slet ikke så tosset en idé Heino! Tror jeg skal hjem og snedkerere lidt i de mørke vinteraftener! MVH Frank

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012854 af
Hej Heino, tak for tippet med pindene. Nu er der da lidt fornuftigt at tage sig til her i blæsevejret :o)

• Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012843 af
Jeg skære et bræt op i 3-4 mm tynde pinde som jeg så afkorter i længder af 14 cm. Malepinde kan også bruges. Herefter bruger jeg et hulbor til at lave enderne med. Sidst bliver alle kanter slebet runde så der ikke er skarpe kanter hvor snøren kan knække.
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012842 af
Jeg har købt en lille taske med kraftige plastlomer til opbevaring. Tasken er med 3 rum og lavet i kraftig nylon. I to af rummene er der ca. 10 kraftige plastlommer med lynlås-lukning. Lommerne er store nok til at indholde mine dipsyer. Men i tasken har jeg også alle blink og andet endegrej mv. Tasken fylder ikke ret meget, men der kan være rigtigt meget i den. Den er købt hos Tempo både men umiddelbart kan jeg ikke finde lige præcis den model på deres hjemmeside. Men ring eventuelt ned til Michael - jeg ved at han selv bruger denne taske.

Mere
17 år 10 måneder siden #1012758 af jan veiby
Besvaret af jan veiby på emne Hej alle<b...
Kende godt problemet med de liner der kludre på "Dipsyerne".<br />
Almindeligvis vikler jeg forfanget om Dipsyen, op over ryggen på Dipsyen hvor der er en plastfinde med et hak. Så binder jeg enden af linen til en lille elastik og trækker den over diveren. I øvrigt bruger jeg også metoden når jeg har en Apex siddende på linen - her er en "postelastik" rigtig fin.<br />
En anden mulighed er at købe et af de runde grå skumrør, som man kan få til at isolere vandrør med - de fås i byggemarkeder. Disse omkring 100 cm lange rør kan så skæres op i stykker på 5 - 10 cm. Det er en billig og effektiv løsning, jeg bruger disse til både silde, spætteforfang og meget andet. <br />
<br />
Hilsen Jan Veiby

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer