-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ang. udsæ...
Ang. udsæ...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012568
af
Tak for alle svarene.<br />
Jeg mener at kunne konkludere ud fra svarene at det ikke er til at vide om det er udsatte ørreder vi fanger eller de er blevet udklækket naturligt.<br />
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012567
af
I Vänern skal alle laks med fedtfinne genudsættes da de er vildfisk, mens der i Vättern ikke er en original laksestamme og de klipper dermed ikke finner der. I DK er der en forskellige mærkningsforsøg, dels ved finneklip men også med andre typer mærker (kalin, Pittags mm), men disse fisk er typisk del af et mere specifikt forsøg. Tror ikke længere at hele bestande mærkes, men der har tidligere været nogle ret store mærkningsforsøg bl.a. med de Bornholmske laks for at finde ud af om de svømmede op i de svenske elve for at gyde.
-
Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
-
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
17 år 10 måneder siden #1012557
af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
Hej Kim, i Vænern og Vættern skal fedtfinnefisk (laks og ørred )genudsættes, medmindre den er klippet af. Mvh Thor
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012553
af
hej kim<br />
<br />
der har været forskellige mærknings metoder bla. med et lille mærke, og nogle rødspøtter har et frost mærke i nakken, men hvilken der helt præcist er brugt hvornår ved jeg ikke. jeg ved bare at man ikke har mærket de år jeg har været med til at lave ekstra udsætninger, og at de ikke gør det mere her i dk. der er dog enkelte undtagelser så som udsætnings laks på bornholm.....
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012550
af
ok, det kunne jo være interesant at vide om det er udsætningsfisk vi får på krogen.<br />
De fisk jeg har fanget i Roskilde fjord har alle fedtfinne..
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012549
af
nej du er ikke det er vist nok på væneren og vætteren men der nok nogle der kan svare mere korrekt om hvordan reglerne er <br />
Bo TICA
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ang. udsæ...
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder