Houdini er sat til salg og jeg har købt en dejlig ny Jeanneau Merry Fischer 625
) <br>
Min sidste tur i Houdini gik rigtig fint. Vi (Hundige, Guffi og Sille2) startede fiskeriet inde ved Langagrund, men der var ikke det helt store at komme efter. Vejret var perfekt med høj sol og vindstille, så efter lidt rådslagning med Jørgen, besluttede vi at trække Øst på, da teorien lød på at fiskene trække ud på det dybe vand når der er så godt vejr.<br>
Efter et par timers trolling nærmede jeg mig 71eren og i det øjeblik jeg kom hen over den sidste knold udløste dipsy diveren i styrbord side og næsten samtidig gik sideplanneren i bagbord side. Så var det dømt stress i båden! De andre stænger blev bjerget og så opdagede jeg at sideplanner stangen holdt op med at skabe sig. Den var nok hoppet af –ærgerligt! Det viste sig senere at den havde sprunget linen mellem krog og sideplanner. Det var godt nok også fart på! Nå, men den anden fisk var stadigvæk på og den viste sig at veje 9,6 kg. Dejligt! Det var en god fisk med masser af kræfter og krumspring. Fiskene huggede på position: 55,31,024 / 14,40,765.<br>
Efter en kold pilsner satte jeg grejerne igen. Jeg satte kursen nordpå, for at kunne svinge tilbage og komme over knolden igen. Grejerne blev sat og jeg manglede kun at sætte ny svirvel på sideplanner stangen, hvor linen jo var knækket. Jeg begyndte at dreje båden for at sætte kursen tilbage mod fangststedet og sekundet efter udløste sideplanneren i styrbord side. Det var den side som blev accelereret af drejningen. SUPER! Efter endnu en god fight og lidt hektisk panik, hvor jeg blev nød til at sejle lidt efter fisken for at få line på hjulet igen, landede jeg en dejlig laks på 13.5 kg. Denne fisk hugge på position 55,31,268 / 14,40,799.<br>
Derefter fik jeg sat grejerne igen og fortsatte kursen mod den position hvor det første hug kom. Der skete dog ikke noget men da jeg kom ud over skrænten på sydsiden af knolden udløste sideplanneren i styrbord side igen, men laksen hoppede desværre af efter 10 sekunder…<br>
Så blev der lidt stille……<br>
Vi besluttede at trolle ned mod 55eren, men vinden tiltog og det blev efterhånden besværligt at trolle mod søerne. Derfor ændrede jeg planer og satte kursen mod 11eren. Her havde jeg søerne skråt ind bagfra og det var mere behageligt. <br>
Efter et par timer lå jeg lidt sydvest for 11eren og på radioen kom der meldinger om en stor laks på 130 cm. !!! Helt sikkert en 20+. De meldte ind til Jann Lundgren at de sejlede ind i havn for at få den vejet. Jeg spejdede rundt og så to både som begyndte at powersejle ind mod havnen. AHA, det var det de havde fanget den. Jeg ændrede kurs mod det sted de kom fra og da jeg kom ind i området lidt senere udløste stangen i 90 fod med den stive. Der var dog ikke fast fisk på…. Jeg udløste apex agnen i 50 fod for at sætte grejeren igen. SÅ skete der noget. Der kom hug på den stang jeg stod med! Fuld musik på knarren, og de andre stænger blev bjerget. Det var en laks på 9,6 kg. Den huggede på position 55,33,417 / 14,36,808.<br>
Nu lå Houdini efterhånden dybt i vandet med over 30 kg. laks i køleboksen ;o). Jørgen og jeg besluttede at vende snuden hjemad. Klokken var efterhånden blevet hen ad 20:00, og vi skulle jo også ind og rense fisk. Jeg bjærgede stængerne og begyndte at powersejle ind. Hvor blev Jørgen af?? Han blev lige forsinket af en 10,2 kg. laks som huggede, da han bjærgede sine stænger hi hi. <br>
Det var en super dejlig afsluttende tur i båden, og nu håber jeg på lige så gode ture i den nye Houdini
)<br>