Hej alle.<br>
Ja for mit vedkommende, blev det også til Møn i denne uge. Vejret kunne jo ikke være bedre og det passede fint med vagtplanen. <br>
Jeg ankom til Klintholm kl o.15 torsdag nat, (jeg skulle lige have fri)en kollega kom lige efter. (han skulle lige passe børn)<br>
Vi glædede os til, at komme på vandet, og det skulle lige fejres da det var vores første tur sammen. Det blev til måske en, eller to guldbajere for meget, så planen med, at stå op kl 5.00 holdt ikke helt. I stedet sejlede vi ud af havnen omkring kl. 8.15.<br>
Vi prøvede fra Bjælkes flak og østover. Det blev til en Havørred på 5,2kg til min makker, og en havørred på lige knap 9kg til mig. Min første trolling havørred, som gav en fantastisk fight. Den var HELT ude ad vandet 3-4 gange. KANON. En FANTASTISK dag.<br>
Fredag var jeg selv i båden og det blev til en nul dag. Men vejret kunne man ikke klage over.<br>
Lørdag var min plan, at vende næsen hjemad omkring middag. Men en Laks blev lidt intereseret i en sideplaner, med lille Kusamo og "tigerfarvet" blink.<br>
Først troede jeg, at det var en fejlkroget horn, som der skulle slæbes ind. Men cirka halvvejs, skete der en eksplosion i overfladen, og så gik det stærkt den anden vej!!!! Det resterende grej blev bjerget, og fighten kunne begynde. Og det var SJOVT! På vej ind, svømmede den pludselig mod mig, så der skulle godt nok hales hurtigt. Den var flere gange under båden, og det lykkedes mig endda, at afmontere sideplaneren under fighten da fisken gemte sig under båden. Efter cirka en halv time lykkedes det mig, at nette laksen. Og jeg tror, at de nærmeste både kunne høre jubelråbet! 105 cm og 10,5kg.<br>
Hjemturen blev lige udsat nogle timer. Og jeg mærkede ét kanonhug mere denne dag, men desværre sprang linen??? Meget surt, og hjulet var ikke bremset hårdt og næsten ny line
<br>
Alt dette skete syd for Bjælkes flak, der var minimalt med horn og ingen torsk på krogen. <br>
En ENDNU MERE FANTASTISK DAG!<br>
<br>
Hilsen "Sea Cloud"<br>