Jeg påtæ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1008012 af
Besvaret af på emne Jeg påtæ...
Nu har jeg fået pakket båden. Men den skal lige en tur med på arbejde først. Jeg regner med, at lande ved Klintholm omkring kl 24.00 i aften. <br>
Vi ses..<br>
Hilsen "Sea Cloud"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1008009 af
Hej Bo. 8 m/s fra vest bør ikke være problematisk. Naturligvis afhængig af båd mm. Der findes iøvrigt et "bølgekort" hos DMI men det virker ikke flere dage frem. Generelt... Stol ikke på det lige præcis ved Bjelkes Flak... Ved østenvind snyder det MEGET. Kigger du på et søkort og ser dybdeforskellen kan man næsten se hvordan bølgerne rejser ved flakket... Og det gør de! Jeg har selv været der i 9 m/s fra øst... Der ku' ikke være meget kaffe i koppen...;o).. Og rigtig god tur - jeg tror der bliver trængsel i renden.... Men jeg er desværre "familie-ramt"...<br>
Knæk og bræk til jer alle<br>

• Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1007994 af
Mange tak for besvarelserne til jer alle.. Jeg regner med at I vil være at finde på VHFén kanal 72, så kunne det jo være at jeg kunne få noget "live" hjælp og tips ?.. Jeg mangler lige svar på et par spørgsmål.. Er det nødvendigt at jeg skal bruge flashere eller er det fint nok uden ?. Hvor store er bøljerne med møn når det blæser 8 m. pr. sek. fra vest (som er det pronosen siger PT) ?.

• Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1007980 af
jeg kommer onsdag, så vi ses

• Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1007956 af
Rampen er gratis, hold til højre forbi danland. Fine toilet forhold. Rigtig god havn. Er der mange biler, skal du tilbage til den østlige side af havnen og parkere på græsset. Bjelkes Flak, der er et hul på 35 meter, og fiskeriet er var sidste år bedst indenfor og omkring 30 meter kurven. Du skal nok sejle stærkt 2,8+ og derfor er det nok at fortrække blink. 70 fod og op. 4 på riggen, 2 dipsyer og 2 sideplanere. HAr du ikke helt styr på sideplanere, så sæt en eller 2 kusamoer bag båden med lange liner (dog ca 15-20m længde forskel, så det er muligt at vende båden). Vær opmærksom og VIS hensyn til de andre både, der alle fylder meget pga sideplanere og liner langt bag båden. Det er ikke nemt der nede, der er hugperioder, derfor skal du måske over det samme område 10 gange før der endeligt sker noget! De vælter ikke op af havet, og så mange bliver der heller ikke fanget dernede, men når een er nok, til at skabe en stor oplevelse, så skal vi heldigvis lige ud og prøve...;-)<br>
Hold udkig på de store både der sejler gennem området. Opfriskede vind kan give store bølger, men det bliver vist ikke noget problem i denne uge ;-)<br>
Køreturen til Klintholm er lang pga at der er mange små byer med mange bump.<br>
Så er du (og mange andre) vist klædt godt på...;-)<br>
Knæk og Bræk<br>
SALTY

• Gæst
  • Gæst
18 år 6 måneder siden #1007955 af
Hej Bo.<br>
Med hensyn til rampen plejer den, at være gratis. De fleste laks omkring Møn bliver fanget i øverste del af vandsøjlen. Så det ville være en idé med dipsy-divere og sideplanere. Med hensyn til blink, tror jeg det er en smagssag. Men der bliver tage en del på Grizzly blink. <br>
Det skal lige siges, at jeg også er rimelig ny i faget. Men der findes mange gutter i SSK, som er meget hjælpsomme.<br>
Jeg tager selv til Møn omkring onsdag-torsdag og bliver der til lørdag. Det er planen indtil videre.. Men vi ses i Klintholm.<br>
Hilsen "Sea Cloud"

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer