Bare der var et svar..... Men for mig handler det ikke om pladserne, mere om sundets tilstand. Strømmen skal løbe nordpå, den må ikke være for kraftig, gerne 0,5 kn. Så er det rart at finde et område med rent vand, uden tang og ålegræs. Dette er vigtige ting for at øge min tro på at det skal lykkes at fange ørred. Vinterfiskeri er perioder med synden/Østen vinde vigtige, pga saltpromillen - faktisk mener jeg at vinterfiskeriet i øresund drejer sig om en stor del af Køgebugts havørreder...? Ovenstående mener jeg er vigtigere end selve pladsen i sundet, for de dage hvor jeg fisker dårligt, er der også kun enkelte eller ingen fisk i andre både. MEN de dage hvor jeg fisker godt - bliver der også landet flotte fisk i mange andre både....! Nu er vi ved Maj, og her er der en skille linie, mener jeg, hvor fiskeriet flyttes til køgebugt -da det her bliver meget mere stabilt fra maj til August.<br>
I år vil vi Måske huske Marts måned i sundet - koldt men med flotte fangster til "næsten alle"
.<br>
PS - i fiskeavisen, sidste år, begik Bjarne Heimann, en af de mest komplette gennemgange af pladserne i sundet
(jaws plads, midfarvandsbøjen, sydsiden af Ven og lundekråkabugten)<br>
Saltpromillen kan følges på farvandvæsents hjemme side eller DMI.dk<br>
<br>
Mine yndlings pladser i sundet er over dybt vand, med gentagne sildestimer under båden. Stimerne skal være spredte i hele vandsøjlen, og der fiskes ned til 45 fod - sjældent dybere. Og for at forvirre lidt - så er min største ørred fanget på 10 m vand på Flakket - uden at lodde aktivitet. Så....<br>
MVH Claus<br>
SALTY