-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Fisked...
Hej Fisked...
-
Per Motsch Andersen
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 8
-
-
18 år 8 måneder siden #1006892
af Per Motsch Andersen
Hej Søren kan du ikke ringe til mig på 56 27 65 12 så kan vi snakke om det du skal bruge kablet koster 100 kr i køge marina med venlig hilsen Per M Andersen PS.du kan også komme og se hvordan jeg har sat mit sammen det har været ok siden i 600. timer .HEJ PER
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 8 måneder siden #1006673
af
Hehe... tak skal du ha... nu tror jeg at jeg ved hva du mener.... hvor kan man få disser convertere???<br>
<br>
Mvh Martin
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 8 måneder siden #1006652
af
OK Martin – jeg prøver på dansk (der var også en fejl)<br>
I computerens COM port (Seriel porten på dansk) bruges +12 volt til at vise digitale 0’er mens -12 volt bruges til digitale 1’er. I NMEA signalet (det der kommer fra navigator, og som skal forbindes til autopiloten) er 5 volt lig digitalt 0 og 0 volt er lig digitalt 1’er. Du skal derfor indsætte en converter. (Det går for det meste godt at koble navigatoeren direkte til COM-porten) men det overholder ikke standarten. Den anden vej vil nok ikke virke uden denne converter. Håber det var mere dansk
<br>
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 8 måneder siden #1006642
af
Hej Jens..<br>
<br>
Kan vi ik lige få den på dansk??
<br>
<br>
Mvh Martin
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 8 måneder siden #1006626
af
Det bør ku' lade sig gøre. Computeren kører +- 12 volt, NMEA 0-12volt. Du bør derfor lave en konverter. NMEA protokolen siger også at der skal indsættes optokoblere så du opnår galvanisk afskildelse.<br>
/Jens
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
18 år 8 måneder siden #1006619
af
Jeg vil tro til at få Autopiloten til at styre efter et plot på PC`en ? Bare en sindsygt vildt gæt ?<br>
<br>
Brian
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Fisked...
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder