Datasikkerhed

  • Jørgen Kloster
  • Jørgen Kloster's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
2 år 3 måneder siden #1190726 af Jørgen Kloster
Besvaret af Jørgen Kloster på emne Datasikkerhed
Tak Jens, jeg er glad for at der er fokus på datasikkerheden :-) Og du har ret, advarslen om "Ikke sikker webside" har ikke vist sig på min
Edge browser de seneste gange jeg har været på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 3 måneder siden #1190725 af Jens Sahl
Besvaret af Jens Sahl på emne Datasikkerhed
Hej Jørgen, tak for dit indlæg.
Siden hjemmesiden er mit ansvar skal jeg prøve at svare så godt jeg kan.

Selvom jeg er webmaster er jeg på ingen måde ekspert i web sikkerhed. Derfor bliver den del af hjemmesiden varetaget af vores udbyder som også er dem der oprindeligt har lavet siden.
Vi betaler derfor et årligt abonnement for at de holder vores komponenter opdateret og sikre vi har backup m.m.

Op til jul blev siden derfor opdateret med nye sikkerheds opdateringer og vi testede siden mellem jul og nytår. Efter jul er det hele så sat i drift på den rigtige hjemmeside.

Angående "ikke sikkert website".
Som jeg forstår det modtager man denne besked hvis der ikke anvendes krypteret data når hjemmesiden kommunikere med en bruger. Vi har fra starten haft dette certifikat der gør at krypteringen virker. Desværre blev det ikke altid brugt automatisk. Det er en del af den nye opdatering at det sker frem over. I chrome browser som er den jeg bruger ses det ved at der gerne skulle være en låst hængelås foran adressen på hjemmesiden.

Jeg håber derfor at de seneste tiltag sikre en mere sikker hjemmeside. Jeg vil dog opfordre til at man er forsigtig når man surfer rundt på nettet og nøje overvejer hvilke link man trykker på, på denne samt alle andre hjemmesidder. Som du selv er inde på er det en "uendelig kamp" at prøve at holde onde kræfter ude af siden.

Mvh Jens Sahl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jørgen Kloster
  • Jørgen Kloster's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
2 år 3 måneder siden #1190718 af Jørgen Kloster
Datasikkerhed blev oprettet af Jørgen Kloster
I lyset af, at vi nu flere gange har kunnet se opslag på vores fora, som tydeligvis intet har med SSK og vores interesser at gøre,
og at min browser, når jeg går ind på smaabaadsklub.dk advarer mig om "Dette er et ikke sikkert website, vil du fortsætte?"
vil jeg høre om bestyrelsens tanker omkring at gøre Småbådsklubbernes hjemmeside så sikker som mulig!
Som det er nu åbner vi jo alle opslag med "sindsro", for det er jo opslag fra gode kollegaer. Men det er det så ikke altid alligevel!
Og jeg vil da være ked af at få min PC "inficeret" ad den vej.
Ærgerligt, at vi skal forholde os til sådanne forhold, og det er jo ikke noget vores hjemmeside er ene om at slås med, men nok mere nødvendigt i dag end nogensinde.
Så har Småbådsklubbernes hjemmeside - med indhold - alle relevante sikkerhedsforanstaltninger indbygget?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer