Tur på sundet lørdag

  • Lars Lund Jørgensen
  • Lars Lund Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
3 år 3 måneder siden #1190271 af Lars Lund Jørgensen
Besvaret af Lars Lund Jørgensen på emne Tur på sundet lørdag
Hej Thomas

Vi har tideligere haft held i Januar med området ud for skodsborg over 9 m vand og lige over bunden, relativ kort line fra wire til agn.
Vi fik flere fine torsk 2 - 5 kg og en PR på hele 12,40 kg . vi brugte 2 stk Toby magnum (60g) i farven kobber.

Knæk og bræk....... pas godt på jer selv derude det bliver koldt ;o)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Rasmussen
  • Martin Rasmussen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
3 år 3 måneder siden - 3 år 3 måneder siden #1190269 af Martin Rasmussen
Besvaret af Martin Rasmussen på emne Tur på sundet lørdag
En lille tilføjelse til Poul´s kommentar.

Glem ikke dipsy-divers fisket med Apex og/eller en Mini Hybrid, så hæver du chancen for en Havørred gevaldigt. De er der i gode størrelser nu.
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Martin Rasmussen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas Segato
  • Thomas Segato's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
3 år 3 måneder siden #1190264 af Thomas Segato
Besvaret af Thomas Segato på emne Tur på sundet lørdag
Tak super god info. Det er nok down rigger jeg går med. Prøver om jeg har lige så meget held.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 3 måneder siden #1190262 af Poul Kilt
Besvaret af Poul Kilt på emne Tur på sundet lørdag
Hej Thomas. Det kommer meget an på om du skal trolle eller fiske med pirk/jig. Her er mine bedste bud baseret på mine seneste erfaringer: Trolling: Sejl fra havnen stik øst på til du når 8-10 m vand. sæt kursen nordpå og sæt grejet. Følg samme dybdekurve. Forrige lørdag havde jeg min, 10 torsk oppe og vende i båden på strækningen op forbi Taarbæk rev. De hugger både på blink der fiskes 1-2 m. over bunden og på blik fisket efter sideplaner. Toby kobber er et godt valg.
Pirk/jig: Her ville jeg søge op imod hullerne syd for Ven eller ved Landskrona - evt. Kobberværket hvis du gider sejle så langt. Alternativt kan du også finde torsk nord for Flakfortet. Her er jeg dog aldrig stødt på sild. Et godt råd er også at holde øje med Turbådene på AIS. de ved som regel hvor fiskene står til pirk/jig fiskeriet.
Knæk & Bræk - måske ses vi :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas Segato
  • Thomas Segato's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
3 år 3 måneder siden #1190261 af Thomas Segato
Tur på sundet lørdag blev oprettet af Thomas Segato
Skal en tur på sundet på lørdag fra Skovshoved. Nogen der kan anbefale nogle steder at starte? Meget gerne sild og ellers torsk.

Mvh. Thomas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer