Øresund o...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056521 af
Besvaret af på emne Øresund o...
Yes...så er motoren kørende igen og da computeren kom på kunne de aflæse at den havde gået 19,46 time. Så efter aftale blev den lige serviceret også. Fejlen lå i at et af hovedstrømskablerne var dårligt afisoleret og den sko der sad på havde kun lige forbindelse. Den lille forbindelse røg så i lørdags. Det er maskiner der står og afisolerer kabler nu om dage -) så den har ikke fået afisoleret kablet helt. Så en lille fejl med stor konsekvens. Mekanikeren har talt med Suzuki som kendte til et andet tilfælde med den fejl. Stor tak til Per fra Vestsjællands Marineservice for hurtigt hjælp. Glæder mig til at hente skuden i morgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056364 af
Hej Steen
Det ville bare ikke have hjulpet mig for der var ingen strøm til elektronikken så ville ikke blive åbnet for dyserne og sprøjtet benzin ind osv. Total død maskine :-(

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056362 af
Til en anden gang, så kan man prøve med et startkabel med den ene ende sat fast på + på batteriet og den anden holdes så direkte på + på startmotoren indtil motoren starter (nøglen skal også lige være drejet over på run),,, jeg har haft reddet en tur på den måde før.

• Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056359 af
Hej Martin. Tak for tippet men den var fundet og tjekket af både mig selv mens vi var derude men Per gik også selv målrettet efter den. Det underlige er at der er målt strøm helt nede ved motoren men hverken starter eller trim virker.

• Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #1056358 af
Ja du har helt ret.. men svært at forklare på skrift :o) Der sidder en lille sort boks på den røde ledning fra motor til batteriet.. I den er der en sikring de fleste ikke ved sidder der.. Det er en minisikring på 10 amp.. Og den springer hvis der er fugt i ledningerne eller andre fejl. Det er ikke mange der ved den sidder der.. Vi er selv gået i stå på samme måde flere gange indtil trolling centrum lavede vores strøm.. Fejlen er ikke set siden

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
13 år 9 måneder siden #1056357 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Øresund o...
Hej Martin, så lad da også os andre høre hvad fidusen er, det kunne jo være vi også fik brug for tippet :-)

Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer