Mit nye Ri...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048893 af
Besvaret af på emne Mit nye Ri...
Hej Bo. Jeg har nøjagtig samme model og det viser den rigtige vej -) Måtte dog flytte det lidt rundt inden montering for at undgå misvisning, og efterfølgende justere det på den lille skrue foran, men siden har det fungeret upåklageligt. Hilsen Robert M.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Jens Grizzly Gøth
  • Jens Grizzly Gøth's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
14 år 6 måneder siden #1048816 af Jens Grizzly Gøth
Besvaret af Jens Grizzly Gøth på emne Mit nye Ri...
Nu skal et kompas jo monteres langt fra magnetiske ting eller strømfelter før det virker efter hensigten, så tæt på dit ekkolod kan godt give 180 grader fejl prøv at se hvad kompasset står på uden strøm på dine instrumenter og se så foreskellen når du sætter strøm på jeg tror det er det problem. afmontere evt + fra dit batteri. (-:

Mere
14 år 6 måneder siden #1048736 af Peter Mikkelsen
Besvaret af Peter Mikkelsen på emne Mit nye Ri...
Her er et eksempel på Deviationstabel. (ikke devaritiostabel som jeg fik skrevet)
Bilag:

Mere
14 år 6 måneder siden #1048735 af Peter Mikkelsen
Besvaret af Peter Mikkelsen på emne Mit nye Ri...
Hej Bo
Gå hen hvor Du har købt kompasset, og se om de har flere af dem, og se hvordan de viser kursen, hvis de viser kursen modsat hvad Dit gør, ja så er magneten i kompasset vendt 180 grader, og så skal Du have det byttet.
Jeg kan på Dit billede se at ledningerne går ret tæt på kompasset, det kan godt give devariation, hvilket kan give forskellig fejlvisning på forskellige kurser, det er der for man laver en devariation-tabel som man sætter ved kompasset, for at kompensere for jern og andre magnetfelter i båden, fejlvisningen kan i uheldige tilfælde komme op på 10-15 grader. Det er derfor der sidder messing aksler med små magneter på som man kan dreje og forminske fejlvisningen, dette kræver dog, at man råder over et pejlekompas og ved hvordan man gør, nå det var lidt af en side bemærkning men jeg kunne se skrue-kærven på Dit billede, der står sikkert også noget i vejledningen til kompasset.
Mvh. Peter

• Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048734 af
Bakgear er også en mulighed... :o) Nej, det må være ny defekt....

• Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #1048733 af
Du skal bare vende kompasset! -)

...sorry, ku ik´ la´ vær´!

Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer