-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Mit nye Ri...
Mit nye Ri...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 6 måneder siden #1048893
af
Hej Bo. Jeg har nøjagtig samme model og det viser den rigtige vej -) Måtte dog flytte det lidt rundt inden montering for at undgå misvisning, og efterfølgende justere det på den lille skrue foran, men siden har det fungeret upåklageligt. Hilsen Robert M.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Jens Grizzly Gøth
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
14 år 6 måneder siden #1048816
af Jens Grizzly Gøth
Nu skal et kompas jo monteres langt fra magnetiske ting eller strømfelter før det virker efter hensigten, så tæt på dit ekkolod kan godt give 180 grader fejl prøv at se hvad kompasset står på uden strøm på dine instrumenter og se så foreskellen når du sætter strøm på jeg tror det er det problem. afmontere evt + fra dit batteri. (-:
-
Peter Mikkelsen
-
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
14 år 6 måneder siden #1048736
af Peter Mikkelsen
Her er et eksempel på Deviationstabel. (ikke devaritiostabel som jeg fik skrevet)
-
Peter Mikkelsen
-
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
14 år 6 måneder siden #1048735
af Peter Mikkelsen
Hej Bo
Gå hen hvor Du har købt kompasset, og se om de har flere af dem, og se hvordan de viser kursen, hvis de viser kursen modsat hvad Dit gør, ja så er magneten i kompasset vendt 180 grader, og så skal Du have det byttet.
Jeg kan på Dit billede se at ledningerne går ret tæt på kompasset, det kan godt give devariation, hvilket kan give forskellig fejlvisning på forskellige kurser, det er der for man laver en devariation-tabel som man sætter ved kompasset, for at kompensere for jern og andre magnetfelter i båden, fejlvisningen kan i uheldige tilfælde komme op på 10-15 grader. Det er derfor der sidder messing aksler med små magneter på som man kan dreje og forminske fejlvisningen, dette kræver dog, at man råder over et pejlekompas og ved hvordan man gør, nå det var lidt af en side bemærkning men jeg kunne se skrue-kærven på Dit billede, der står sikkert også noget i vejledningen til kompasset.
Mvh. Peter
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
14 år 6 måneder siden #1048734
af
Bakgear er også en mulighed...
) Nej, det må være ny defekt....