Hej Jeg g...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043851 af
Besvaret af på emne Hej Jeg g...
Du skal vælge fletline for at komme ned I linetykkelse fra 0,36/0,40mm nylon til 0,12/016mm flet, dette gør vandmodstanden mindre så dine Dipsyer kan komme længer ud uden at blive løftede ud af vandet.
Fletline på riggerne kan jeg ikke anbefale, hvis linen skrider i klemmen skær den ofte et spor i klemmens gummi / plast og kan ikke udløse.
Som andre også skriver er flet line = snupper. Hvis du fisker med Dipsy eller kussemo.
Husk at fletlinen SKAL være våd, når du spoler den på hjulet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043613 af
Det med at skiftet, line er op til en selv, jeg skifter alt mit , hver år nogle gange to gange. Det er lidt op til hvor meget jeg har brugt dem, du skal tænke at linen er våd når man ruller ind og den ligger der inde og tører ,og bliver mør.
Det med at vende linen som nogle gør. for at spare. Vil jeg heller ikke andbefale.
Det ville værer surt at miste sit livs fisk for den bekostning.

• Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043611 af
Jeg bruger alm. nylonline på alle trollinghjul og har ingen problemer. Bruger 0.38-0.40 og gerne en billig en og så bliver den skiftet hvert andet år. Og det uden at have bøvl med knækkede liner p.g.a. mør line

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043564 af
Der er forskellige meninger/muligheder omkring dette. Jeg har indtil nu ikke brugt fletline på mine sideplanere, men det er noget jeg overvejer. Jeg bruger dog fletline på mine dipsystænger. Efter dipsy´en har jeg monteret en snupper for, at udgøre elastikeffekten. shop.tempo-baade.dk/group.asp?group=306

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043551 af
Hej
Jeg kan kun tilslutte mig Allan Cjap''s syn på sagen.. Xcelon linen er "value for money" Dog kan jeg anbefale en "flettet" fletline (ikke Fireline) til sideplaner fiskeri, dog med min. 10-15 meter Xcelon (nylon) som "spids". På den måde minimere du elastik-effekten mellem stang og sideplaner, samtidig med at der er elastik når fisken er tæt på båden..
Mvh
Uffe
teamufling.blogspot.com

• Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #1043546 af
Hej Keld
Fletline er der mange bruge på dipsy stængerne,og sideplanerne, personligt bruger jeg det ikke på dipsstængerne da det er for kontant og har mistede for mange fisk på det.
Jeg har lige skiftede line på mine hjul, valget blev denne shop.tempo-baade.dk/product.asp?product=1778 som efter signe skulle være en kanon line.
Her er lidt om hvad der skrives om den i nogle test.
Denne bemærkelsesværdige line tilbyder en fin balance mellem høj brud- og slidstyrke og en behagelig grad af blødhed, som gør den ganske let at håndtere, Xcelon er meget populær til både fersk og saltvandsfiskeri.
Linens uelastiske egenskaber hjælper til en sikker krogning og en væsentlig forøget følsomhed.
Xcelon er Baseret på Sufix helt egen Super Bond Polymer teknologi, der giver op til 10 gange så høj slidstyrke i forhold til en standard nylon line i samme tykkelse.

Held og lykke med dit valg

Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer