Hej derude...

  • Jørgen Kloster
  • Jørgen Kloster's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 7 måneder siden #1104520 af Jørgen Kloster
Besvaret af Jørgen Kloster på emne Hej derude...
Det kommer vel helt an på hvor "stramt budgettet er". Under alle omstændigheder er er en god VHF et must, og den håndholdte rækker jo ikke så langt.

Fordelen ved at have en VHF der kan sende distress signal og angive hvor du er, er bl. a. også, at skulle det være dig selv, der er i problemer (faldet over bord f. eks.), så kan din makker ombord, der normalt måske ikke er så trænet i at betjene en VHF, trykke på den røde knap og få tilkaldt hjælp.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Anders Lund Hansen (Team whiskey)
  • Anders Lund Hansen (Team whiskey)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1189030 af Anders Lund Hansen (Team whiskey)
Hej derude... blev oprettet af Anders Lund Hansen (Team whiskey)
Hej derude. Skal have mig en ny stationær vhf da den gamle er færdig. Er faldet over en Icom IC-M330 på tilbud ved marinetorvet. Pt har jeg ingen kortplotter så i tilfælde af at jeg skal sende nødkald via distress sender den jo ikke positionen. Jeg planlægger dog at skulle have en plotter på et tidspunkt. Jeg har dog en håndholdt vhf med gps og DSC som jeg jo kan bruge skulle uheldet være ude. Ville det være helt hul i hovedet at købe den vhf på tilbud til 1400 eller skal jeg smide 1000 kr mere oveni og købe en med indbygget GPS? Sejler for det meste kun i Langelandsbæltet, vestsiden af Langeland, Svendborg sund, Storebælt og en sjælden gang imellem lillebælt. På forhånd tak

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer