Glasfiber ...

  • Jan
  • Jan's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104436 af Jan
Besvaret af Jan på emne Glasfiber ...
Så kom der grafik af situationen :-)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan
  • Jan's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104435 af Jan
Besvaret af Jan på emne Glasfiber ...
Benny....jo traileren blev skam (lyn)bremset MEN af nogle store sten på ca 300kg/stk foran huset. Dette skete 1sek efter at bådtraileren havde revet krogen af.
Det træk jeg snakker om her er af mrk Westfalia som egentligt "kun" kobler til resten af trækket med 3 stålkugler i toppen af krogen.
Derfor er det specificeret til sølle 90 kg vertikal load.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104428 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Glasfiber ...
hej
jeg har haft samme uheld, dog kun på bilen.
jeg stoppede op og snakkede med folkene på stedet og tog billeder, deres formand kunne godt se deres afmærkning ikke var så god... han ville lige snakke med hans chef og ringede næste da, han ville lige høre hvilket værksted jeg havde fået bilen hen på og så kontaktede han dem.
jeg hørte ikke mere til sagen og min forsikring blev ikke blandet ind i den sag.

men ok det er så i Jylland...

men en krog der bare hopper af lyder godt nok mærkeligt, når jeg tænker på de biler med campingvogne jeg har trukket op af grøfter og hentet efter uheld, de sad da alle fast endnu..

burde din trailer ikke bremse bare lidt ned, når den river sig løs..?
men du er måske typen der lige smider sikkerhedswiren ned over krogen og så kører (som mange desværre gør)..:B

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104427 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Glasfiber ...
Måske billeder af skaderne ville hjælpe så folk kan se hvad det er?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan
  • Jan's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104425 af Jan
Besvaret af Jan på emne Glasfiber ...
Forsikringen på bilens krog "er og bliver" kun en ansvars forsikring dvs uden dækning af skader på det der nu sidder på den MEN dækker den skade som godset måtte forvolde.
Jeg håbede faktisk at bådskaderne også blev dækket da jeg tænkte at en decideret båd forsikring kun dækker evt skader på havet men blev igen klogere.

Trækket er originalt BMW med støbt logo i krogen og mrk Westfalia som jo er et "konge mærke" for anhængertræk.
Læser på data spec på trækket står der Vert LD 90kg dvs lodret max belastning 90kg og dette er tilsyneladende overskredet.

Jeg kontaktede Westfalia''s tech support i Fredericia og han oplyste bramfrit at trækket er TÜV testet "i hoved og røv" og hvis det kan rives af som her, skyldes det manglende vedligeholdelse. Tak for kaffe siger jeg bare.
Trækket tages faktisk jævnligt af og kvitterer med et entydigt "KLONK" når det sættes på igen og rokker sig ikke 1mm ved rusken.

Da jeg senere fik skiftet anhængertrækket fortalte jeg som det første værkstedet om hændelsen og havde IKKE oplyst om mrk på trækket på dette tidspunkt.
Værkføreren spurgte i tlf "er det et Westfalia"...."ja" sagde jeg lettere overrasket.
Han havde oplevet det samme med hans campingvogn på krogen ca 300m fra hans værksted og det kostede hans selskab 270000kr i totalskadede biler. Rystende!

Sagen er dermed ret svær....hvortil skal den rettes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104424 af Mikkel Steen
Besvaret af Mikkel Steen på emne Glasfiber ...
Kedelig situation . At I ikke har en forsikring på båden fritager jo ikke dem for ansvar. Uanset hvad bør Jeres krog ikke kunne falde af uanset hvilke huller bilen og traileren møder. Måske jeres bils forsikring som jo også omfatter krogen kan dække?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.276 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer