Glasfiber ...

Mere
5 år 8 måneder siden #1104480 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Glasfiber ...
Hvis ikke den har været surret ordentligt fast har den jo ikke kørt forsvarligt.. Så det er jo ganske simpelt så vær sur på dig selv og din uforsvarlighed istedet for folk der gør dig opmærksom på det.

Du har selv lavet en bred mission her med dit indlæg så der må forventes en bred vifte af svar.

Desuden er Google opfundet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan
  • Jan's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104477 af Jan
Besvaret af Jan på emne Glasfiber ...
Michael.....jeg har på intet tidspunkt prøvet at løbe fra at den kunne være bedre surret fast på traileren og JA...…..der HAR været kørt forsvarligt på hele turen så spar mig for dine Kloge-Åge bagkloge bemærkninger.
Jeg gider ikke kommentere flere lign i denne tråd.

Bemærk desuden den overordnede "mission" med emnet her.
Det har ikke været kommentarer til situationen der har været forespurgt på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104470 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Glasfiber ...
Jan i sidste ende er det dig der har ansvaret for læsset samt det er dimensioneret korrekt og køres forsvarligt. Båden burde have været surret bedre til traileren således at den bare bremsede og båden blev på. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan
  • Jan's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
5 år 8 måneder siden #1104469 af Jan
Besvaret af Jan på emne Glasfiber ...
Michael...…"træktalje" eller "strop med skralde" så var det sidstnævnte.

Jeg gad nok se en af jeres både undergå samme fysiske kræfter!
Et eller andet svagt punkt i fortøjringen ville HELT klart vise sig og stroppen ville måske så "overleve".
Man kan længe diskutere om hvorvidt jeg har fortøjret den "lige efter bogen" på bådtraileren men når en bådtrailer i fri bevægelse kolliderer med 1-2 store sten på hver 300-400-500kg og bremses til 0 fra 30-40km/t, så sker der altså ting og sager.
Det er simpel fysik og er en båd på 800-900kg "tanket op" med kinetisk energi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104468 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Glasfiber ...
En træktalje holder ikke til sådan et ryk du skal bruge stropper med skralde og så en ekstra vire eller kæde til båden. :)Men det der hul var ikke afmærket særlig godt synes jeg .. Du burde også undersøge reglerne for træk. Det lyder helt hul i hovedet hvis det der kan forårsage det falder af så er der noget galt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #1104455 af Benny Larsen
Besvaret af Benny Larsen på emne Glasfiber ...
ja det gir nok et ryk...
mit ? var pga. jeg desværre ser mange folk køre rundt uden på nogen måde, at fastgøre deres båd...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer